سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: توسعه صنعت گردشگری در شهرستان سنقر و کلیایی، زیرساخت‌های جدید لازم دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه  می گوید توسعه صنعت گردشگری در شهرستان سنقر و کلیایی، زیرساخت‌های جدید لازم دارد.

اصغر رشنو درباره گفت: تاکنون شرکت توسعه گردشگری استان 10 میلیارد ریال برای احداث امکانات رفاهی سد سلیمانشاه سنقر هزینه کرده، ولی این مبلغ کافی نیست و این طرح نیازمند تخصیص اعتبارات جدید است.

وی افزود: شرکت توسعه گردشگری باید با توانمندسازی این مجموعه و احداث زیرساخت‌های مناسب، شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این طرح فراهم کند.

رشنو درباره کاربری های این مجموعه یادآوری کرد: برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم‌های ملی در حوزه ورزش‌های آبی بهترین پتانسیل گردشگری این سد است، باید شرایط اولیه اسکان و پذیرایی و امکانات رفاهی مجوعه فراهم گردد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، شرایط ویژه آب و هوایی و قدمت تاریخی، مردمان خونگرم و اصیل و بافت زنده روستایی، دو سد مخزنی و صنایع دستی متنوع را از ظرفیت‌هایی توسعه گردشگری شهرستان سنقر و کلیایی برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: صنعت توریسم در شهرستان سنقر و کلیایی در صورت فراهم کردن زیرساختها، سرمایه‌گذاری و معرفی مناسب، قابلیت شکوفایی بیش از پیش را دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.