معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد استان اردبیل گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان اردبیل از آغاز سال تاکنون بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان فرش تولید کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی میزان اشتغال خانگی مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان اردبیل از آغاز سال تاکنون 4 هزار و 524 تخته فرش تولید کردند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی این تعداد از فرش بافته شده در استان اردبیل توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بالغ بر2 میلیارد و 700 میلیون تومان است که نقش بسزایی در ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد استان اردبیل با بیان اینکه متراژ این تعداد از فرش تولیدی 8 هزار و 860 متر مربع است، گفت: این مقدار از فرش دستبافت حاصل فعالیت 2 هزار و 400 قالیباف تحت حمایت این نهاد در سطح استان است.

نژادجواد افزود: تمامی مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای و اتحادیه قالیبافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌اند و در این حوزه فعالیت می‌کنند تا با ایجاد درامد و شغل برای خود زمینه توانمندی آنها فراهم شود.

وی با اشاره به تعداد فرش‌بافان بیمه شده در کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: 90 درصد از مددجویان فرش باف استان اردبیل تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌ و از مزایای آن بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.