دبیر کل سازمان ملل متحد از نقش آفرینانان در تحولات سوریه که در ژنو جمع شده‌اند خواست به رنج‌های 5 ساله مردم این کشور پایان دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد، که به عمان سفر کرده، از نقش آفرینانان در تحولات سوریه که برای گفتگو در ژنو گرد هم آمده‌اند، خواست تا تمام تلاش خود را برای پایان دادن به رنج های 5 ساله مردم این کشور انجام دهند.

دبیر کل سازمان ملل که در کالج ملی دفاع عمان سخنرانی می کرد، ادامه داد ما باید تمام تلاش خود را بصورت فوری برای پایان دادن به درگیری‌ها و خشونت‌های جاری در سوریه به کار بندیم.

بان کی مون افزود: غیر نظامیان از جمله کودکان و زنان، نخستین قربانیان درگیری‌های سوریه هستند؛درگیری‌هایی که تاکنون بیش از 260 هزار کشته و میلیون ها آواره بر جای گذاشته است.

دبیر کل سازمان ملل به نشست ژنو و تلاش‌های استفان دی میستورا نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه اشاره کرد و گفت:ماموریت دی میستورا، ماموریتی بسیار مشکل است اما ما باید برای پایان دادن به درگیری‌ها از جایی آغاز کنیم. مسیر برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه طولانی است اما یک دیپلماسی خوب و هدف دار می تواند به پایان دادن بحران در منطقه کمک کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار