معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین طرح ساماندهی پردیس‌های دانشگاهی در وزارت علوم خبر داد.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم  تحقیقات فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق قانون، پردیس‌های دانشگاه‌ها یک مجموعه جدا بشمار می‌روند و با توجه به محدودیت‌های موجود‌، دانشگاه‌ها نمی توانند بخشی از تمامی امکانات خود را به این مراکز اختصاص دهند بنابراین دانشجویانی که در این مراکز مشغول به تحصیل هستند از امکانات کمتری بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: پردیس‌های دانشگاهی قرار است ساماندهی شوند که این ساماندهی با محوریت ارائه خدمات به دانشجویان انجام می‌شود. کمبود امکانات در پردیس‌های دانشگاهی بر کیفیت آموزشی تاثیر خواهد داشت بنابراین هدف وزارت علوم ساماندهی فعالیت این مراکز است.

شریعتی نیاسر بیان کرد‌: پذیرش دانشجوی مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌ها براساس اخذ شهریه، دلیل وجود پردیس‌های دانشگاهی است که این روند همچنان ادامه دارد.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان خاطر نشان کرد: براساس این طرح وضعیت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویانی که در پردیس‌های دانشگاهی تحصیل می‌کنند مشخص می‌شود. دانشجویان پردیس‌ها باید مانند دیگر دانشجویان از امکانات آموزشی و پژوهشی برخودار شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار