مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی، اجتماعی امنیتی استانداری قزوین گفت: در آذر و دی ماه سال جاری 634 تبعه غیرمجاز از استان قزوین طرد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ بهمن عشایری  گفت: از این تعداد 404 نفر در شهرستان قزوین، 67 نفر در شهرستان بویین زهرا، 95 تبعه در شهرستان تاکستان، 39 نفر در شهرستان آبیک ، شش تبعه خارجی در شهرستان البرز و 22 نفر نیز در شهرستان آوج شناسایی و دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تردد، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان قزوین فقط در بخش های مرکزی و کوهین شهرستان قزوین مجاز بوده و سایر شهرستانها، بخش ها، شهرها و روستاهای استان برای حضور اتباع، غیرقانونی است.

عشایری با اشاره به جهت گیری ها و سیاستهای دولت و نظام بر ضرورت تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور، اظهار داشت: کثرت نیروی آماده به کار جوان کشور، وجود اتباع خارجی بدون مجوز و تصدی این افراد در بسیاری از مشاغل، علاوه بر ایجاد تبعات سوء فرهنگی، اقتصادی و امنیتی باعث اتلاف نیروی کار داخلی می شود.

عشایری افزود: در این راستا هدف این اداره کل ناامن کردن منطقه برای حضور اتباع خارجی غیرمجاز بوده که بخشی از این مهم محقق شده و با هماهنگی های به عمل آمده تاکنون نسبت به سال گذشته 80 درصد پیشرفت داشته ایم و با کمک و مساعدت دستگاه های متولی بالاخص نیروی انتظامی استان تا پایان دی ماه نزدیک به هفت هزار و 500 تبعه غیرمجاز را در استان طرد کرده ایم .


وی با اشاره به ضرورت دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز به دلیل تبعات و آسیب های فراوان ناشی از حضور غیرقانونی آنان گفت: براساس قوانین وضع شده و مصرح هرگونه اشتغال و به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد کارت، تخطی از قانون بوده و با کارفرمایان متخلف طبق قوانین برخورد خواهد شد.

عشایری با تشریح فرصت ها و تهدیدات ناشی از حضور اتباع ، افزود: برای بهره گیری از این فرصت ها و کاهش تهدیدات، لازم است با تمهیدات مناسب و برخورد جدی و قاطع با متخلفان به ویژه اتباع غیرمجاز که با شکستن حریم های قانونی وارد کشور شده اند اقدام کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.