استاندار قزوين از برنامه ریزی برای تدوین یک سند توسعه کشاورزی به موازات برنامه ششم کشور و در ذیل اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،همتی در نشست با نمایندگان تشكلهای كشاورزی گفت : در این سند تلاش بر این است تا تاسیسات و واحدهای تولیدی موجود را به ظرفیت نسبی برسانیم .

وی اضافه کرد : برای استفاده از ظرفیت ها و با لا  بردن بهره وری به 1500 میلیارد تومان نیاز داریم.

استاندار با بیان اینکه یک هزار واحد در حوزه کشاورزی با  10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد گفت :  می توانیم با فراهم کردن تسهیلات از بانک ها ، صندوق توسعه و منابع دولتی این یک هزار پروژه را تکیمل کنیم. 

همتی افزود : اولویت را بر واحدهایی است که دارای ظرفیت بالاتری هستند  و همچنین نیاز کمتری به منابع دارند.

وی یاداور شد :  برای رفع موانع لازم است تا یك تیم مجهز به سرعت تشكیل شود تا هرگونه مزاحمتی را برای تولید رفع كند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت : 977 واحد  تولیدی در استان وجود دارد که با  5 تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی  به علت عدم سرمایه گذاری نیمه تمام هستند.

 نیازعلی ابراهیمی پاک افزود : اگر این واحد ها تکمیل شوند با افزایش 2 تا 3 برابری تولید می توان بین 17 تا 20 هزار شغل در حوزه کشاورزی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد : یک هزار و. 500 واحد تولیدی در حال  تولید هستند که از این تعداد  600 تا 700 واحد با 50 درصد ظرفیت دارند کار می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اگر ظرفیت این واحد ها تکمیل شودباید وارد بحث صادرات شویم که این حوزه هم برای کار آماده نیست.

وی اضافه کرد : برای افزایش بهره وری نیاز به سرمایه گذاری در سه قسمت صنایع تبدیلی و فرآوری  و بسته بندی در شهرک های گلخانه ای داریم.

وی برنامه بهینه سازی در مصرف آب كشاورزی ؛ تولید كشمش ، زیتون ، شیر ، گوجه  فرنگی و محصولات گلخانه ای را از جمله  برنامه های در دست اجرا بیان كرد. 

سرپرست شعب بانک کشاورزی استان قزوین هم در این نشست گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۴۶۴ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان و تولیدکنندگان استان قزوین پرداخت شده است.

رمرودی افزود: در سال جاری بیش از ۲۱ هزار بهره بردار و تولیدکننده از تسهیلات اعتباری برای توسعه فعالیتهای کشاورزی، خرید نهاده و ارتقاء تولید استفاده کردند و با امضاء تفاهم نامه با جهاد کشاورزی استان هم ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، سرمایه گذاری در طرح ها در استان پرداخت شده است. 

در این نشست نمایندگان 120 تشكل كشاورزی مشكلات خود را مطرح كردند.

نیاز آبی ؛ بیمه ؛ كمبود نقدینگی ؛ عدم حمایت در صادرات و سرمایه گذاری از جمله مشكلات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: تولیدی ، سند ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.