آیت الله صدیقی گفت: آقای تحریری اهل خشیت الهی و جزء اولین کسانی بودند که در معرفت به علامه طباطبایی پیوستند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین همایش ستارگان محراب با هدف تجلیل از مقام شامخ آیت الله تحریری شامگاه دیروز دهم بهمن در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسی، رئیس ناحیه نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پانزدهمین نشست ستارگان محراب گفت: عمر با برکت آیت‌الله تحریری ثمرات زیادی داشته است، اگر شما ملاحظه کنید که چه مفاخری از مسئولان و علما در این جلسه حضور دارند بازگو می‌شود که ایشان تا چه میزان در میان تمام اقشار جامعه محبوب بودند.

وی اظهار داشت: این عالم ربانی شخصیت‌های بزرگی را پرورش دادند که هر کدام در جامعه مثمر ثمر هستند، مسجدی که ایشان در آنجا اقامه نماز می‌کرد هم اکنون تخریب شده و مسجد حضرت ابوالفضل نزدیک‌ترین مسجد به محل زندگی ایشان بوده و به همین خاطر این مسجد برای برگزاری مراسم انتخاب شده است.

سپس پیام آیت‌الله سبحانی برای آیت‌الله محمود تحریری در مجلس خوانده شد و کلیپ دوم در وصف آن مرحوم به نمایش درآمد.

آیت‌الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران که مهمان ویژه این مراسم بود ابراز داشت: خداوند متعال قرآن را آیینه خودش قرار داده است که اگر کسی عاشق خدا باشد جمال الهی را می‌تواند در قرآن ببیند، همواره کسی که عاشق پیامبر و اهل بیتش باشد قرآن مرآت جمال این بزرگواران است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بهشت ساخته کارهای خود انسان و این دنیا محل گذر است، گفت: خداوند متعال می‌فرماید بهشتیان همه چیز دارند اما نزد من برای بهشتیان جایگاه ویژه‌ای وجود دارد، انسان می‌تواند آیینه باشد و هزار و یک اسم الهی که در ادعیه همانند دعای جوشن‌ کبیر ذکر شده است را در خود ببیند.

وی خاطرنشان کرد: خدا کند انسان‌ها جمال خدا را در این آیینه ببینند، خداوند در ما دلی قرار داده است که اگر آن را به صاحب دل بدهیم مرکز فرماندهی عالم خواهد شد و هر چه خوبی است نزد خداست.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: گروه اولی که به مقام نزدیکی به خدا می‌رسند شهدا هستند، شهیدان مجرای فیض الهی‌اند و رزق دائم در نزد خدا دارند و گروه دومی که به مقام عندیت می‌رسند متقین هستند که اگر کسی به این مقام برسد علیم بودن خدا در وجود او متجلی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ما دو نوع عالم داریم یک عالم ظاهری که هیچ اعتباری به علم آن نیست که این علوم را از طریق حواس پنجگانه به دست آورده است این علوم در سرای دیگر دردی را دوا نمی‌کند اما آن علمی باقی می‌ماند که در تعظیم شعائر الهی باشد مثل برگزاری بزرگداشت آیت‌الله تحریری که هم اکنون در حال برگزاری است عده‌ای علمی می‌آموزند که بزرگ شوند و دیده شوند اما عده‌ای آب می‌شوند تا خدا آنها را ببیند. آیت‌الله تحریری از افرادی بود که آمده بود خود را فنای در راه خدا کند.

وی با اشاره به مقام شامخ آیت‌الله تحریری بیان کرد: آقای تحریری اهل خشیت الهی و جزء اولین کسانی بودند که در معرفت به علامه طباطبایی پیوستند، ایشان علاوه بر اینکه شاگرد معرفتی مرحوم طباطبایی بودند با آیت‌الله خوشوقت و آقای پهلوانیان دوستی نزدیک داشتند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: ایشان از مخلصین در راه خدا بودند و نور الهی در قلب ایشان حضور داشت.

در ادامه حاج منصور ارضی در وصف مرحوم تحریری سخنرانی کرد و مرثیه‌ای در وصف حضرت زهرا خواند. در انتهای این مراسم از تابلویی که زندگی‌نامه آیت‌الله تحریری بر آن نوشته شده بود، توسط فرزندان آن مرحوم و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رئیس امور مساجد رونمایی شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار