مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر یاسوج گفت: با افتتاح پارک‌های غدیر، بانوان و ولایت به مساحت 31 هکتار سرانه فضای سبز شهر یاسوج به 12.5 مترمربع می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از یاسوج؛  الهام آذرگشسب افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم تمام قراردادهای سنوات گذشته را تجمیع کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر یاسوج با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر یاسوج در حال حاضر 11 مترمربع است، گفت: با افتتاح پارک غدیر، ولایت و پارک بانوان به مساحت 31 هکتار سرانه فضای سبز به 12.5 متر مربع می‌رسد.

وی از هرس درختان معابر شهر یاسوج خبر داد و افزود: درختان بلوار ورودی از سمت اصفهان، بلوار قرنی، بلوار بویراحمد، بلوار باهنر و پارک ساحلی شروع به اصلاح شد که مورد رضایت مردم هم قرار گرفت.

آذرگشسب از احیاء پارک‌های محله‌ای در شهر یاسوج خبر داد و افزود: 17 پارک محله‌ای در سطح استان وجود دارد که برای جلوگیری از هجوم مردم به پارک ساحلی و همچنین آسیب به چمن پارک‌های یاسوج این مکان‌ها احیا می‌شود و احداث پارک محله‌ای جدید نیز در دستور کار است.

این مسئول بیان کرد: 505 هزار مترمربع چمن، 10 هزار مترمربع کاشت گل فصلی، 10 هزار درخت تحت پوشش سازمان فضای سبز و 30 هزار مترمربع ترون در پارک‌های استان وجود دارد، همچنین 17 پارک محله‌ای، 5 پارک عمومی و دو پارک جنگلی در این شهر احداث شده است.

آذرگشسب با اشاره به اینکه آبیاری چمن و فضای سبز پارک‌ها از آب شرب جدا است، گفت: 98 درصد آب فضای سبز از طریق رودخانه‌ها و چاه‌های سطح شهر تأمین می‌شود و کمتر از دو درصد از طریق آب شرب انجام می‌شود که این مقدار نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر یاسوج با اشاره به اینکه فضای سبز در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است، بیان کرد: درختان به خاطر تولید اکسیژن بر کاهش آلودگی هوا تأثیر دارند که انتظار داریم مردم از شکستن درختان و آسیب به چمن خودداری کنند.

وی از الزام برای نصب وسایل بازی استاندارد در پارک‌های شهر یاسوج خبر داد و یادآور شد: تمام وسایل بازی که در پارک‌ها وجود دارد  استانداردسازی می‌شوند.

این مسئول از بهسازی آبشار یاسوج خبر داد و تصریح کرد: برای بهسازی و زیباسازی آبشار شهر یاسوج اقدامات خوبی در دست انجام است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: فضای سبز ، یاسوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.