مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری شهر کرمان، گفت: به زودی سه دفتر تسهیل‌گری برای خدمت رسانی و پیگیری مشکلات بافت‌های فرسوده و تاریخی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهندس محمدرضا عسکری با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری، احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر کرمان را در دستور کار دارند، گفت: دفاتر مذکور با جلب مشارکت‌های مردمی، اقدام به بهسازی خانه‌های فرسوده و تبدیل به احسن آنها می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با یکی از شرکت‌های علاقمند به فعالیت در قالب دفاتر تسهیل‌گری قرارداد اولیه تنظیم و کار به صورت ضمنی شروع شده است، بیان کرد: افرادی که تمایل به بهسازی خانه فرسوده خود دارند، توسط این دفاتر شناسایی شده و کار مرمت خانه را تا مرحله صدور پروانه انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی با بیان اینکه برخی از معابر و گذرهای موجود در بافت قدیم کم عرض بوده و مشکل تردد دارند، خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیل‌گری علاوه بر اقداماتی نظیر ایجاد فضای سبز، آسفالت معابر و کارهای مورد نیاز برای بافت فرسوده، مشکلات تردد در گذرهای کم عرض را نیز پیگیری می‌کنند.

مهندس عسکری با انتقاد از مالکینی که خانه‌های خود را سال‌ها بلااستفاده رها کرده و از بافت تاریخی کوچ کرده‌اند، گفت: برخی از خانه‌های موجود در بافت فرسوده تاریخی و تعدادی نیز هنوز قابل استفاده‌اند که به حال خود رها شده‌ و قابلیت بهسازی و استفاده مجدد دارند.

وی با بیان اینکه خانه‌های موجود در بافت فرسوده باید شناسایی‌، فازبندی و جمع‌آوری شوند، خاطرنشان کرد: این خانه‌ها باید تخریب و در صورت تمایل مالکان، به صورت تجمیعی بهسازی شده و مشکل مسکن تعداد زیادی از شهروندان را حل کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.