مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان اینکه روزانه دو میلیارد تومان برای جمع آوری زباله در شهر کرمان هزینه می‌شود، گفت: در راستای کاهش هزینه‌هاجمع آوری زباله، در روز را حذف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،اسمعیل جهانشاهی با تاکید بر اینکه شهروندان موظفند زباله‌های خود را راس ساعت 9 شب بیرون از منزل قرار دهند، افزود: متاسفانه برخی از شهروندان به ویژه کسبه این کار را به صبح موکول می‌کنند که سبب می‌شود علیرغم تلاش پرسنل زحمتکش شهرداری و جمع‌آوری تمامی زباله‌ها در شب، شهر پر از زباله به نظر رسد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند در راستای نظافت و تمیزی شهر علاوه بر شب، در طول روز نیز با استفاده از تعدادی خودرو و کارگر اقدام به جمع آوری زباله از درب منازل می‌کند که بسیار پرهزینه است، تصریح کرد: این مسئله سبب افزایش هزینه‌های جمع‌آوری زباله می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بزرگراه‌ها و برخی مسیرها از قبیل شرف آباد، جاده تهران و روبروی هلال احمر نیز زباله‌ها در روز جمع‌آوری می‌شوند، تصریح کرد: از هفته آینده کار جمع آوری زباله در روز در خیابان‌های فرعی به صورت صددرصد حذف می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه طرح حذف جمع آوری زباله در روز در چند مرحله اجرا می‌شود، گفت: اولین مرحله اطلاع رسانی است که در این راستا با نصب تابلو، بیلبورد و پخش تراکت اقدام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز در این جلسه، اظهار کرد: زمانی که مردم زباله‌ها را بیرون از منزل قرار می‌دهند، باید گروهی باشد که زباله‌ها را به سرعت تفکیک کند تا زباله دزدها و زباله گردها شروع به تفکیک زباله ها و جدا کردن زباله‌های بازیافتی نکنند.

دکتر محمدرضا محمدرضاخانی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود شرکتی وارد عمل شده و کار تفکیک زباله را انجام دهد، تصریح کرد: برای تفکیک زباله باید دو گروه ایجاد شود تا کار سرعت بیشتری بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح باید شهرک‌ها را در اولویت قرار دهیم، تا موفقیت طرح مورد آزمون قرار گیرد و در صورت موفقیت آمیز بودن، در تمام شهر اجرا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جمع آوری ، زباله ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.