مدیرکل گمرک استان قزوين گفت: از ابتدای امسال بيش از 300 هزار تن کالا به ارزش309 میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛علیرضا صدری‌خواه اظهار کرد: از ابتدای امسال با صادرات ۳۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۹ میلیون دلار به کشورهای هدف، میزان صادرات از نظر وزنی ۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان قزوین عمده کالاهای صادراتی را؛ پودر مایع، گرانول، مواد پلاستیکی، محصولات آهنی و فولاد، تخم مرغ، گرانول، کنسانتره، مواد شوینده، تریلر و نیمه تریلرها، شیشه فلوت و کاشی عنوان کرد.

این مسئول در ادامه افزود: این کالاها به کشورهای هلند، آلمان، تاجیکستان، پاکستان، ترکمنستان، پرتغال، افغانستان، عراق و ترکیه صادر شده است.

صدری‌خواه در خصوص واردات کالا از گمرک قزوین اعلام کرد: امسال ۳۵۸ میلیون دلار کالا از گمرک ترخیص شده که از نظر وزنی ۲۶ درصد و ارزش ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین درآمد امسال گمرگ قزوین را بیش از یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال دانست و یادآور شد:گمرک قزوین با پیش رفتن به سوی روش‌های حمایتی بخشی از هزینه های صادرکنندگان را کاهش داده و در سرعت انتقال کالاهای صادراتی به بازارهای جهانی نقش به سزایی داشته است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.