قزوین ؛

سموم کشاورزی استاندارد بین کشاورزان استان قزوین توزیع شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به‌منظور تولید محصولات مرغوب و سالم، توزیع سموم کشاورزی استاندارد در بین کشاورزان استان قزوین باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ نیازعلی ابراهیمی‌پاک اظهار داشت: به منظور تولید محصولات مرغوب و سالم، توزیع سموم کشاورزی استاندارد در بین کشاورزان استان قزوین باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: استفاده از سموم شیمیایی مرغوب و استاندارد که از مراکز بهداشتی و دارای مجوز فروش سم تهیه شده باشند در جلوگیری از بروز آفات کشاورزی در مزارع و باغات نقش ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برخی از آفات کشاورزی از جمله سن غلات نیازمند توجه ویژه‌ای هستند چراکه اگر اقدامات لازم در زمینه مبارزه با این آفت انجام شود طغیان کرده و خسارات جبران‌ناپذیری در پی دارد.

ابراهیمی‌پاک ادامه داد: در حال حاضر شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی برای بروز برخی آفات کشاورزی فراهم بوده که این نکته باید مورد توجه جدی مسئولان و کشاورزان قرار بگیرد تا اقدامات لازم برای جلوگیری از طغیان آفات در مزارع و باغات را به سرعت انجام دهند.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه شناخت و چگونگی مبارزه با آفات کشاورزی باید در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار بگیرد تا بدین‌وسیله کشاورزان نیز در طرح مبارزه با آفات تعامل مطلوبی داشته باشند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.