سردار آذرنوش گفت: شهدا تنها موضوع و محوری هستند که همه جامعه آنها را قبول دارند.

ورزش کشور 7 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار داود آذرنوش مسئول بسیج کشور در نشست خبری کنگره شهدای ورزش کشور ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: افراد زیادی در انقلاب و دفاع مقدس نقش داشتند ورزش کشور تاکنون 7 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده که 5 هزار نفر از آنها به طور کامل شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: این شهدا از  34 فدراسیون هستند که اکثرا ملی‌پوشان و یا قهرمانان رشته‌های خود بوده‌اند آنها زمانی که باید در شرایط سخت تصمیم‌گیری می‌کردند بهترین تصمیم را گرفتند.

مسئول بسیج ورزش گفت: ستاد کنگره شهدای ورزش با کمک وزارت ورزش و جوانان، سازمان بسیج، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و کمیته ملی المپیک تشکیل شد تا یاد شهدای ورزش را گرامی بدارد.

رهبری معظم انقلاب از حضور ورزشکاران در جبهه‌ها بسیار خرسند شدند هم اکنون هم در صحنه دفاع از حرمین سوریه ورزشکاران ما حضور دارند و یکی یکی به شهادت می‌رسند ما در گزارشی این واقعیات را خدمت رهبری انقلاب تقدیم کردیم.

سردار آذرنوش تصریح کرد: ما این کار را از سال 92 آغاز کردیم تدوین و چاپ 46 کتاب که دایر‌ه‌المعارف شهدای هر استان و شهدای شاخص را شامل می‌شود از جمله برنامه‌های ماست. تاکنون 260 یادواره برای شهدای ورزش برگزار شده است همچنین تاکنون 11 یادواره فدراسیون‌های ورزشی از جمله فوتبال، تکواندو و تیروکمان برگزار گشته است، شهدا تنها محوری هستند که همه جامعه آنها را قبول دارند.

مسئول بسیج ورزش کشور اظهار داشت: ما در مکان‌های ورزشی یادمان شهدای ورزشکار را خواهیم ساخت که اولین آن در ورزشگاه آزادی خواهد بود. در روز 13 بهمن که کنگره شهدای ورزش کشور در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود از کتاب‌های شهدا و نرم افزار پرتال ورزش کشور رونمایی خواهد شد.

شهید حسن قاضی و شهید رضایی مجد مصداق بارز فداکاری بودند که از جان و مقام‌های آسیایی خود گذشتند و عازم جبهه شدند.

سردار آذرنوش ضمن اشاره به بداخلاقی در ورزش گفت: ما برنامه عملی برای ارتقای سطح اخلاق، در ورزش خود نداریم مدیران ما باید از خود شروع کنند بداخلاقی مدیران به ورزشکاران نیز سرایت پیدا می‌کند اگر مدیران اخلاق خود را بهینه کنند قطعا ورزش ما وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

مسئول بسیج ورزش کشور ادامه داد: ما کنگره خود را هر 5 سال برگزار خواهیم کرد همچنین یادواره شهدای معلم را نیز خواهیم داشت زیرا بسیاری از شهدای ورزش ما معلم بوده‌اند. از این پس هر ورزشگاهی که ساخته می‌شود یادمان یک شهید ورزشکار درآن نصب خواهد شد ما در حال رایزنی در باب نصب یادمان در ورزشگاه‌های موجود نیز هستیم. 

سردار آذر نوش در پایان خاطر نشان کرد: ما 7 هزار شهید ورزشکار داریم که 5 هزار تن از آنها به طور کامل شناسایی شده‌اند.

لازم به ذکر است که 6 نفر از آنان از شهدای خانم بوده‌اند که عمدتا در بمباران‌ها به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار