دبير کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در تشريح جلسه امروز (سه شنبه 20 دي‌ماه) اين کميسيون گفت:‌ ادامه رسيدگي به طرح قانون احزاب در دستور کار امروز اعضاي اين کميسيون قرار داشته و موادي از اين طرح بررسي و پيرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

ايوب پاپري‌مقدم نماينده مردم دشتستان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح جلسه امروز کميسيون شوراها و امور داخلي کشور (سه شنبه 20دي) گفت: ادامه رسيدگي به طرح قانون احزاب در دستور کار امروز اين کميسيون قرار داشت که طي اين جلسه مواد 45، 46 و 47 طرح مذکور  بررسي  و پيرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

وي به ماده 45 اين طرح اشاره کرد و افزود: تشکيل شعب و دفاتر احزاب در استانها و شهرستانها با کسب اجازه از کميسيون ماده 10 احزاب  اصلاح و مقرر شد  از اين پس وزارت کشور رأسا  نسبت به صدور مجوز شعبات استاني و شهرستاني احزاب اقدام كند.

وي در ادامه تصريح کرد: از آنجايي که اين ماده، محل مناقشه اعضا شد، مخالفان و موافقان ادامه بررسي اين ماده را به جلسه بعد موکول کردند.

دبير کميسيون شوراها ادامه داد: اعضاي کميسيون شوراها در يکي از تبصره‌ها مصوب کردند که احزاب نمي توانند در خارج از کشور شعبي را افتتاح کرده و به فعاليت حزبي بپردازند.

نماينده مردم دشتستان در ادامه به ماده 47 اشاره کرد و گفت: در اين ماده به دولت اجازه داده شده که به تشکلها و احزاب، کمک مالي کند به اين معني كه همه ساله رديف بودجه‌اي را  در بودجه سنواتي کل کشور براي احزاب پيش بيني و منابع مالي آنها را تامين کند.

وي ادامه داد: بررسي اين ماده نيز به جلسه بعد موکول شد ولي آنچه كه محرز است اينكه اين اختيارات تحت شرايط و ضوابط معيني به دولت داده خواهد شد./س2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار