دانشگا‌هیان ایتالیا با امضای بیانیه‌ای در اعتراض به همدستی دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی با دولت بنیامین نتانیاهو برای اعمال خشونت و نقض حقوق فلسطینیان، همکاری با نهادهای آموزشی و دانشگاهی این رژیم را تحریم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه خبری الجزیره انگلیسی، گروهی از استادان و پژوهشگران دانشگاه‌های ایتالیا با امضای بیانیه‌ای در اعتراض به همدستی دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی با دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، برای اعمال خشونت و نقض حقوق فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی، همکاری با موسسات و نهادهای آموزشی و دانشگاهی این رژیم را تحریم کردند.

بر این اساس، حدود 170 دانشگاهی از بیش از 50 دانشگاه و موسسه پژوهشی ایتالیا با امضای بیانیه‌ای متعهد به اجرای این تحریم علیه موسسات آموزشی رژیم صهیونیستی شدند.

امضا کنندگان این بیانیه خود را جبهه استوار دانشگاهیان توصیف کردند که دیگر نمی‌خواهند بیش از این همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی رژیم صهیونیستی را با خشونت دولتی و موارد نقض قوانین و حقوق بین المللی تحمل کنند.

نویسندگان این بیانیه افزودند: محکوم نشدن جدی رژیم صهیونیستی از هنگام تاسیس این رژیم منجر به این ابتکار شده است.

این استادان و پژوهشگران که در دانشگاه‌های برجسته ایتالیا مانند بولونا، رم و میلان تدریس و کار می‌کنند، خود را بخشی از روند فزاینده جهانی دانشگاهیان برای اتخاذ موضع واحد به نفع حقوق فلسطینیان دانسته اند.

"فدریکو زانتی،" دانشیار رشته انگلیسی و ترجمه در دانشگاه پروگیا به الجزیره انگلیسی گفت: به نظر من پیوستن دانشگاهیان ایتالیا به تحریم بین المللی علیه رژیم صهیونیستی از این جهت از اهمیت برخوردار است که نشانه زنده بودن و جریان داشتن جنبش تحریم و عدم سرمایه گذاری (بی. دی. اس) در این کشور است.

جنبش بی. دی. اس یک مبارزه به رهبری فلسطینیان به منظور اعمال فشار اقتصادی و سیاسی بر رژیم صهیونیستی برای درنظر گرفتن حقوق برابر برای شهروندان فلسطینی و پایان دادن به اشغالگری در سرزمین‌های فلسطینیان و دیگر سرزمین‌های کشورهای عربی از جمله بلندی های جولان سوریه است.

دانشگاهیان انگلیس نیز پنجم آبان سال جاری اعلان کردند که همکاری‌های آموزشی و پژوهشی خود را با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی قطع کرده‌اند.

صدها استاد دانشگاه‌های انگلیس در بیانیه ای تعهد کردند که به تحریم رژیم صهیونیستی تا هنگام متوقف شدن نقض قوانین و حقوق بین المللی ادامه خواهند داد.

حدود 300  دانشگاهی انگلیسی در اعتراض به موارد نقض غیرقابل تحمل حقوق بشر علیه مردم فلسطین، متعهد به تحریم موسسات آموزشی این رژیم شدند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار