آکسفورد و کمبریج دور از دسترس دانش‌آموزان کم بضاعت

تحقیقات کمیسیون فقر کودکان و پویایی اجتماعی نشان می‌دهد دانش‌آموزان کم بضاعت راهی به دانشگاه‌های مطرح انگلیس نمی‌یابند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ دانش‌آموزان کم بضاعت در آکسفورد و کمبریج در مقایسه با دانش‌آموزان لندنی، نمرات درسی ضعیف‌تری کسب می‌کنند و همین موضوع آنها را از راهیابی به دانشگاه‌های معتبر شهرهای خود بازمی‌دارد.

کمیسیون فقر کودکان و پویایی اجتماعی انگلیس تحقیقاتی در همین زمینه انجام داد و مشخص شد هیچکدام از دانش‌آموزان با استعداد کم بضاعت در کمبریج‌شایر در سال 2014 به دانشگاه آکسفورد راه نیافتند. این موضوع درمورد دانش‌آموزان کم بضاعت آکسفوردشایر نیز در سال 2013 صدق می‌کرد و هیچکدام از آنها نتوانستند در دانشگاه آکسفورد مشغول به تحصیل شوند.

کارشناسان کمیسیون فقر کودکان و پویایی اجتماعی معتقدند دانش‌آموزان انگلیسی در مناطق ثروتمند، شانس بیشتری برای تکمیل تحصیلات عالی دارند. سخنگوی کمیسیون در این باره گفت: ما تلاش می‌کنیم فرصت تحصیل یکسان را برای تمام دانش‌آموزان انگلیسی فراهم کنیم. 

انگلیس یکی از کشورهای ثروتمند اروپا است؛ اما اختلاف طبقاتی در شهرهای مختلف آن و انباشته شدن ثروت در لندن موجب شده است، رفاه اجتماعی و دسترسی مناسب به  تحصیلات دانشگاهی برای همه افراد جامعه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار