دبیر کمیته گردشگری الكترونيك شهرستان کاشان، از رونمایی فاز نخست پایگاه اینترنتی کاشان مپ (kashanmap.ir) به 2 زبان فارسی و انگلیسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان علیرضا عبداله زاده گفت: کاشان مپ، نقشه زنده‌ای از کاشان است که دارای دو بخش گردشگری و شهری تنظیم و تهیه شده است و امیدواریم فاز بعدی آن نیز تا پایان سال جاری به اتمام رسد.

وی، معرفی نقاط تاریخی، گردشگری، تفریحی و خدماتی، فروشگاه‌های مرتبط با این صنعت، معرفی مراسم ‌های ملی و مذهبی، معرفی مشاهیر و مفاخر و همچنین نکات روز برای گردشگران را در بخش گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: مشاهده تمام نقاط شهری، اصناف، مراکز خدماتی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها و همچنین ارگان‌های دولتی در بخش شهری تعریف شده است.

به گفته وی، هر نقطه به موقعیت مکانی دقیق آن روی نقشه مورد نظر متصل شده و به همراه نرم‌افزار موبایل هوشمند کاشان مپ به‌راحتی قابلیت جستجو و استفاده را دارد.

دبیر کمیته گردشگری الكترونيك شهرستان کاشان تصریح کرد: کاشان مپ با تشخیص موقعیت مکانی کاربر از طریق موقعیت‌یاب (GPS) به ‌عنوان مبدأ و انتخاب مقصد به اختیار گردشگر مسیر کروکی آن را به همراه مسافت و زمان معمول جهت طی کردن مسیر، برای کاربر ترسیم نموده و پیشنهاد‌های ویژه‌ای را برای گردشگران هنگام سفر و برای شهروندان کاشان جهت امور شهری پیشنهاد می دهد.

عبداله زاده، با اشاره به اینکه این طرح با حمایت معاونت گردشگری شهرداری کاشان اجرا شده است افزود:

فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات، نمایش مسیر حمل نقل شهری و بین‌شهری و تور مجازی از دیگر طرح‌های ویژه‌ در « کاشان مپ» در نظر گرفته‌ شده است.

وی خاطر نشان کرد: نسخه نهایی این پروژه در قالب نرم افزار ویژه گوشی های هوشمند (Android) از طریق دستگاه های وای فای مستقر در بناها، برای گردشگران قابل دسترس خواهد بود .

عبداله زاده در پایان گفت: امید است در پناه حق و یاری امام عصر، گام‌های ویژه‌ای در جهت زیر ساخت شهر الکترونیک و همچنین دولت الکترونیک، برای مردم با اصالت این دیار پرافتخار برداشته شود.

لازم به ذکر است مجری طرح از گروه های بوی شهرستان کاشان (گروه آشید) بوده است .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.