معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولید عسل زنبورستان‌های استان در سال جاری 66 هزار و تن بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی در جلسه ستاد گرده‌افشانی زنبور عسل در اردبیل اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مدیریت باغبانی و حفظ نباتات استان و همکاری ناظران کشاورزی کندوهای زنبور عسل به منظور انجام عمل تلقیح در باغات میوه به کار گرفته خواهند شد.

وی گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل منابع طبیعی استان به تمامی زنبورداران پروانه بهره‌برداری و استقرار در غالب طرح مرتع داری صادر خواهد شد که به واسطه آن مرتعداران بهره‌بردار ملزم خواهند شد تا نهایت همکاری را با زنبورداران مستقر در مراتع انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز هماهنگی‌های لازم در زمینه اسکان زنبورستان‌ها در مزارع اقدام کنند و اطلاعات تخصصی و فنی لازم در مورد گیاهان شهدزا و گردزای حوزه بالقلو را در اختیار دست‌اندرکاران این حرفه قرار دهند.

تکلوی اظهار کرد: بر اساس نتایج به دست آمده از آمارگیری زنبورستان‌های استان که به طور همزمان در سراسر کشور انجام گرفته در این استان تعداد 304.393 کندوی زنبورعسل شمارش شده است که از آن تعداد 302.719 کندوی مدرن و تعداد یک هزار و 674 کندوی بومی بوده باشد.

وی بیان کرد: حدودا 0.5 درصد از کندوهای استان سنتی و 99.5 درصد آن مدرن است که میزان تولید عسل زنبورستان‌های استان در سال جاری 66 هزار و تن بوده که بیش از 99.5 درصد آن از کندوهای مدرن تولید شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.