معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: فرآیند شناسایی ، معرفی و آموزش بازرسان تا ١٥ بهمن ماه به پایان می رسد .

 حسن كریمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نحوه نظارت بازرسان حوزه انتخابات اظهار داشت: حدود هفت هزار بازرس از طرف وزارت كشور بر امر انتخابات در استان نظارت می كنند كه از این تعداد بین ٣٥٠٠ تا ٤ هزار بازرس نظارت بر روند انتخابات در حوزه انتخابیه تهران را بر عهده خواهند داشت. 

وی افزود: اولین جلسه مشترك اعضای هیئت بازرسی استان تهران با روسا ، دبیران و اعضای هیئت بازرسی شهرستان های استان تهران برگزار و اعضای هیئت بازرسی ١٥ شهرستان نیز مشخص شدند.  

كریمی ادامه داد: تمام اعضای هیئت بازرسی  بر اساس توانایی ، سابقه ، و صلاحیت انتخاب شده اند . 

معاون امور هماهنگی همرانی استانداری تهران با بیان اینكه نباید در عملكرد هیئت های بازرسی با هیئت های نظارت و اجرایی انتخابات كوچك‌ترین تداخلی ایجاد شود ، تاكید كرد: تنها وظیفه بازرسان ،گزارش تخلفات احتمالی قبل ، حین یا بعد از انتخابات است.

كریمی تاكید كرد : هیئت های بازرسی حق هیچ گونه دخالتی در روند انتخابات را نداشته و تنها باید براساس سیستم جدیدی كه وزارت كشور برای ارائه گزارش تخلفات تهیه كرده تخطی های احتمالی از قانون را گزارش دهند . 

وی با اشاره به اینكه بازرسان انتخابات محدودیت های زیادی را برای ورود به این عرصه پذیرفته اند ،بیان كرد : تنها حق بازرسان در روز انتخابات از نظر سیاسی رای دادن به داوطلبان مورد نظر خود آن هم به صورت مخفی است . 

كریمی با اشاره به اینكه  تمام اعضای هیئت انتخابات به عنوان نمایندگان وزیر كشور هستند ، گفت: وظیفه اصلی ما در پای صندوق های رای ، حفظ و صیانت از آرای مردم و عمل  كردن به قانون است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.