رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: اميدواريم 17 یا 18 بهمن ماه فهرست اصلاح‌طلبان نهایی شود.

اميدواريم تا  18 بهمن ماه فهرست اصلاح‌طلبان نهایی شود
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در چهاردهمین کنگره حزب مردم سالاری که صبح امروز 8( بهمن ماه) در تالار آدینه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: برگزاری چهاردهمین کنگره حزب مردم سالاری را به همه دست‌اندرکاران این حزب تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه نتیجه همه تلاش‌ها، فعالیت‌ها و همکاری‌های خوب احزاب اصلاح طلب و برجسته تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان بود، گفت: امیدوارم با صمیمیتی که در این شورا وجود دارد بتوانیم با حفظ انسجام کارها را جلو ببریم.

رئیس شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: در آستانه سالروز انقلابی بزرگ در تاریخ هستیم و انقلابی که از نظر مردمی بودن و ارزش های اسلامی برجسته بوده، انقلابی که رهبری شجاع آن را رهبری کرد و تحولی در دنیای اسلام ایجاد کرد.

عارف با بیان اینکه انقلاب ما دستاوردهای ارزشمند داشت خاطر نشان گرد: انتخاب عنوان جمهوری اسلامی هم هوشمندی رهبر و هم نقش مردم را با حکومت و محورهای اسلامی نشان داد.

وی افزود: دستاورد دیگر انقلاب ما قانون اساسی بود . قانونی که یکی از مترقی ترین قانون موجود است و هر دو مبنای اصول و احکام را داراست.

رئیس شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با اشاره به دستاورد دیگر انقلاب تصریح کرد: استقلال و عدم دخالت اجانب در سرنوشت کشور یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب است،امروز شرایط ناامنی در منطقه حاکم است اما کشور ما به یمن حفظ استقلال و به برکت خون شهدا از با ثبات‌ ترین کشورها در منطقه است. و وظیفه همگان است که این آرامش را حفظ کنند.

وی گفت: بررسی عملکرد سه ماه گذشته  شورا  عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان می‌تواند راهبردی برای آینده باشد، اميدواريم تا 17 يا18 بهمن ماه فهرست اصلاح‌طلبان را نهایی شود.

عارف گفت: بزرگترین خطری که انقلاب را تهدید می‌کند رودر رو قرار گرفتن یاران انقلاب است، الگویی که باعث نتیجه پیروزی انقلاب شد، الگویی است که از 22 بهمن 57 تا 15 خرداد 92 مبنای حرکت بود.

وی افزود: اگر نقد و انتقادی به روش‌ها وجود دارد باید آنها را داخل خانواده انقلاب مطرح و اصلاح کنیم چرا که اصلاح در ذات انقلاب ماست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: جفاست که برخی بزرگان به دلیل اختلاف سلیقه کنار گذاشته شوند باید با همبستگی و وحدت در اصول اختلاف سلیقه‌ها را تحمل کنیم.

عارف افزود: قوام جمهوری اسلامی به استناد قانون اساسی و قوام مردم سالاری در وجود احزاب و تشکل‌های مردم سالار است و باید به احزاب اجازه داد تا خواسته‌های مدنی خود را در چارچوب قانون مطرح کنند.

وی تأکید کرد: ما اعتقاد به تحزب داریم و معتقدیم که در شرایط کنونی کشور راهی به جز حرکات جبهه‌ای نداریم و احزابی که مسئولیت‌پذیرند در مقابل عمل خودشان باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان ادامه داد: ضرورت انقلاب و شرایطی که کشور با آن روبروست، شرایط جبهه‌ای را ایجاد می‌کند.

عارف با اشاره به انتخابات آتی افزود: در دو سال گذشته راهبردهای پیشنهادی خودم را مطرح کردم و با توجه به اینکه کمتر از یک ماه به انتخابات باقی مانده این راهبردها به موقع ارائه شده‌اند و خوشبختانه در طول دو سال گذشته راهبردها در جلسات مختلف مطرح شد و ما را به یک راهبرد اجماعی رساند که یکی از دستاوردهای ارزشمند حضور دو سالانه جبهه اصلاحات، تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان بود لذا از زمانی که این شورا تشکیل شده با یک همدلی امور شورا دنبال می‌شود.

وی تأکید کرد: دستورالعمل‌هایی که برای انتخابات 92 و حضور حداکثری در انتخابات 94 لازم بود را تصویب کرده و ابلاغ شده است که همه مصوبات به صورت اجماعی و با نگاه ارزشمندی که تمام اعضا داشتند تصمیم‌گیری شد و ما هیچ مصوبه و تصمیمی را نداشتیم که ما را با چالش رو به رو کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با بیان اینکه عموما مصوبات شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان به صورت اجماعی بود که ظرفیت خانواده اصلاحات را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: می‌توانیم با همدلی و صمیمیت بالا و توجه به مشترکاتی که بسیار زیاد است با هم تعامل داشته باشیم و اختلاف نظرهای جزئی نمی‌توانند ما را از مسیری که هستیم منحرف کند.

عارف افزود: کمتر از یک ماه به انتخابات مهم که ادامه انتخابات 92 است فرصت داریم به جوانان کشورمان و بخصوص جوانان اصلاح طلب توصیه می‌کنم که حضور حداکثری داشته باشند چرا که با استفاده از همه امکانات باید نشان دهیم جریان اصلاحات زنده و شاداب است و حاضر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: 29 روز به برگزاری انتخابات باقی مانده است و همه تلاش خودمان را می‌کنیم تا به عهدی که با مردم بسته‌ایم وفادار باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان تصریح کرد: مهمترین رمز پیروزی ما در خرداد 92 وحدت در داخل جبهه اصلاحات بود اگر به کاندیداهایمان که رد صلاحیت شده‌اند نگاه کنید می‌بینید که همه به صحنه آمده‌اند و هیچ کس قهر نکرد و از جوانان انتظار داریم که چنین نگاهی را به انتخابات 94 داشته باشند.

عارف افزود: جریان اصلاحات در سالهای اخیر نشان داد که با وجود سختی‌ها منافع ملی را اولویت خود قرار می‌دهد، اگر می‌خواستیم براساس منافع جناحی رفتار کنیم شاید باید در بعضی موارد رفتار دیگری داشتیم.

وی تصریح کرد: حس انسجام و وحدت و پرهیز از هرگونه شکاف در جبهه اصلاحات ضروری است چرا که این آخرین انتخاباتی نیست که می‌خواهیم برگزار کنیم و در سال 96 دو انتخابات مهم دیگری را نیز داریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با اشاره به شعار شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار داشت: این شعار با توجه به شرایط کشور به تصویب شورای عالی رسید، آرامش یک ضرورت جدی برای ماست چرا که کشور در شرایط منطقه‌ای که بتواند راهبردهای خودش را پیش ببرد نیازمند به آرامش است.

عارف با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: همه ما می‌دانیم که اوضاع اقتصادی کشور چگونه است و دولت در چه شرایطی روی کار آمد، لذا اگر یک مجلسی همسو با دولت تشکیل شود در جهت رفع مشکلات اقتصادی گام خواهیم برداشت.

وی با اشاره به معرفی نامزدهای نهایی در هر حوزه تأکید کرد: همه ما به طور جدی پیگیری می‌کنیم که کاندیداهیمان که رد صلاحیت شده‌اند بازگردند و خیلی هم کارهایمان را رسانه‌ای نمی‌کنیم چرا که اعتقاد داریم باید مشکلات را در درون خانواده حاکمیت حل کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار داشت: امیدواریم تا 16 بهمن که تجدید نظرها اعلام می‌شود از بازگشتن کاندیداهایمان خوشحال شویم و بعد از آن بلافاصله لیستهایمان را ببندیم که این کار در 17 و 18 بهمن اتفاق خواهد افتاد.

عارف با بیان اینکه گفتمان اصلاحات گفتمان حضور و خرد جمعی است افزود: هیچ بهانه‌ای از هیچ کاندیدایی پذیرفته نیست که چون رد صلاحیت شده است رأی ندهد چرا که این مسأله توهین به خانواده اصلاحات است؛ لذا بنا بود برند سرد نباشد بلکه گفتمان باشد. 

وی گفت: ما هیچ کجا برای منافع کوتاه مدتمان از ارزش‌هایمان عدول نخواهیم کرد ما باید فردای برگزاری انتخابات با رقیبمان با رفاقت رفتار کنیم برنامه راهبردی جبهه اصلاحات برای مجلس آینده در جلسه اخیر شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان به تصویب رسیده که هفته آینده این برنامه ابلاغ می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: ما مبنای سند راهبردی اصلاح طلبان را چشم انداز 20 ساله بخصوص در بحث معیشت، اقتصادی مقاومتی، سیاست‌های اصل 44، سیاست‌های علمی و فناوری و بحث محیط زیست گذاشته‌ایم یکی از اولویت‌های مجلس آینده بحث‌های محیط زیستی است.

عارف اظهار کرد: ما به جایگاه مجلس توجه داریم و نمی‌توانیم طرحی بدهیم که بار مالی داشته باشد من از کاندیداهای اصلاح طلب درخواست می‌کنم که سند ما را از حوزه‌های انتخابیه گرفته و مطالعه کنند که البته این سند و شاخص‌های انتخاب کاندیدا اوایل هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: ما کلید انتخابات اسفند 94 را از مهر 92 زده‌ایم و شهادت می‌دهم که منافع ملی و مصالح ملی را رعایت کرده و هر جا لازم بود سکوت کرده و هرجا لازم بود حرف زده‌ایم و سعی کرده‌ایم که با حاکمیت اعتمادسازی کنیم چرا که احساس می‌شد برخی از جریان اصلاحات با حاکمیت زاویه پیدا کرده‌اند اما خواستیم نشان دهیم بخش اصلی انقلاب هستیم وخود را مدیون خون شهدا می‌دانیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در پایان خاطر نشان کرد: ما در مجلس دهم حضور حداکثری خواهیم داشت و باور داریم که در این فضا اکثریت مجلس آینده را بدست می‌آوریم اما حرف آخر را مردم می‌زنند و ما به حرف آنها تمکین می‌کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار