رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر امروز عقب‌نشینی کنیم باید در انتخابات‌های آینده هم عقب‌نشینی کنیم.

چالش تک قطبی کردن انتخابات و رد صلاحیت‌ها باید برای همیشه حل شود
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در نشست هم اندیشی میز استان‌های شورای عالی اظهار داشت: نباید تسلیم وضعیت طراحی شده بشویم و نباید مایوس شویم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: نگران نیستیم که نتوانیم لیستی اصلح و شایسته را ببندیم. اگر عقب نشینی کنیم در انتخابات ۹۶ هم عقب نشینی خواهیم کرد.

 وی افزود: باید برای همیشه چالش تک قطبی کردن انتخابات و رد صلاحیت ها حل شود، در بسیاری از مواقع صورتمان را با سیلی سرخ کردیم.

عارف گفت: اگر حضورمان در خرداد 92 باعث ایجاد و به انجام رسیدن برجام شد، با حضور در انتخابات اسفند 94 برجام‌های دیگری را ایجاد خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: قبل از تایید یا ردصلاحیت‌ها بحث‌های جدی میان اصلاح‌طلبان شکل گرفت که آیا مانند انتخابات‌های قبل لحظات آخر تصمیم به حضور یا عدم‌حضور بگیریم یا مثل سال 92 با حضور حداکثری‌مان اتفاقی را شکل دهیم. در واقع همه ما می‌دانستیم که کلید انتخابات مجلس سال 94 از دو سال قبل زده شده است. 

عارف ادامه داد: ما براساس تصمیمی که از گذشته گرفتیم که باید جریان اصیل اصلاح‌طلبی در همه صحنه‌ها باشد، شرایط سخت را تحمل کردیم. 

وی با اشاره به لیست اصلاح‌طلبان در استان‌ها گفت: برای ارایه لیست استان‌ها نگران نیستیم. شخصیت‌های برجسته‌ای داریم که می‌توانیم روی آنها حساب کنیم. در ارتباط با ردصلاحیت‌ها نیز وظیفه اصلی خودمان که پیگیری از طریق قانون و دولت است را انجام می‌دهیم. با تمام این شرایط ما می‌توانیم در انتخابات نقش و فعالیت خوبی داشته باشیم. 

عارف تصریح کرد: شاید برخی‌ها دچار یاس و ناامیدی شدند اما باید جلوی این یاس را گرفت و به انتخابات سال 96 هم فکر کرد. دولت روحانی باید بماند تا برجام‌های دیگری به فرجام برسد. 

وی با بیان اینکه هیچ راهی جز امید نداریم، تصریح کرد: شعار امید و آرامش را زمانی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو انتخاب کردیم که می‌دانستیم شرایط ردصلاحیت‌ها چگونه است.

 عارف گفت: ما هیچ راهی جز امید نداریم. بزرگان اصلاحات باید به استان‌ها امید دهند. باید کمک کنیم تا لیستی پر از افراد اصلح داشته باشیم. خواهش من از نمایندگان استان‌ها این است که امید و آرامش و حضور حداکثری را در استان‌هایشان پیگیری کنند. 

رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه خاطرنشان کرد: باید به فکر انتخابات‌های پیش رو مثل شوراهای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری بعدی نیز باشیم. اگر الان عقب‌نشینی کنیم باید در انتخابات‌های آینده هم عقب‌نشینی کنیم. قدم‌هایمان را باید درست برداریم تا دیگر در نظام چالش انتخابات تک‌قطبی نداشته باشیم. ما در این یک ماه باقی‌مانده مردم را برای حضور در صحنه انتخابات دعوت می‌کنیم. این کار تکلیف شرعی و عرفی ما است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عارف ، اصلاح طلب ، اصولگرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار