رئیس اداره‌ی دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: با توجه به روند صعودی گزارش بیماری‌های تنفسی درفصل سرما برخورد جدی با مرغداری‌های فعال و غیرمجاز، در دستور کار اداره دامپزشکی شهرستان آبیک قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مرتضی یعقوبی با توجه به روند صعودی گزارش بیماری‌های تنفسی درفصل سرما و لزوم رعایت ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی و در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر، و کنترل هرچه بیشتر واحدهای پرورش طیور صنعتی در سطح شهرستان، بازدید و برخورد جدی با مرغداری‌های فعال و غیرمجاز، در دستور کار اداره دامپزشکی شهرستان آبیک قرار گرفت.

وی اعلام کرد: با توجه حساسیت موضوع از 15 واحد بدون پروانه یا دارای پروانه نامعتبر بازدید به عمل آمد و از این میان با 4 واحد متخلف که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به جوجه ریزی کرده بودند، برخورد شد و طبق بررسی‌های به عمل آمده، بقیه 11 واحد غیرفعال بوده و امکان جوجه ریزی در آن‌ها وجود نداشت.

رئیس اداره‌ی دامپزشکی شهرستان آبیک یادآور شد: این گونه اقدامات، در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و همچنین بیماری‌های قابل انتقال به انسان از جمله آنفلوآنزای فوق حاد اهمیت داشته و سبب ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه می‌شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.