عضوکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان گفت:بر اساس آمار رسمی ورود کالاهای قاجاق سالانه 175هزار شغل را در کشور ازبین می برد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛صالحیان گفت: سالانه65 هزار پرونده با موضوع قاچاق کالا تشکیل و 75هزار نفرنیز در این زمینه دستگیر می شوند.

وی بیان کرد:اقلامی که بصورت قاچاق وارد کشور میشود شامل : گوشی تلفن،لوازم آرایشی ،چای و سیگاراست که افزایش را نشان میدهد اما د ر بخش قاچاق سوخت و فراورده های نفتی ازکشور شاهد کاهش هستیم.

صالحیان افزود:میزان نیاز سالانه کشور به گوش تلفن 14میلیون دستگاه است و این درحالی است که سهم صنایع داخلی یک میلیون و سهم واردات قانونی 2میلیون دستگاه است و این یعنی اینکه 11میلیون دستگاه گوشی تلفن غیر قانونی وارد کشور میشود.

عضوکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان گفت :متوسط قیمت جهانی این محصول 165دلار معادل 550هزار تومان است. و دولت برای این گوشیهای قاچاق نزدیک به هزار میلیارد تومان تعرفه از دست می دهد .

همچنین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت : در کشفیات 9ماهه امسال نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ریالی کاهش داشتیم .

امیرحسین اسکندری افزود: رویکرد مبارزه و مقابله با قاچاق کالا،محور برنامه های سال 95قرار خواهد گرفت .

وی با تاکید بر اهمییت اقدامات فرهنگی در این زمینه خاطر نشان کرد:مشارکت بخش های خصوصی ،تولیدی ،صنعتی و مراکز علمی در پیشگیری از گسترش قاچاق اهمیت بالایی داردو همچنین افزایش نظارت های فنی نیز ضروری است .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان هم گفت: اکیپهای نظارتی این سازمان امسال 28فقره گشت مشترک دخانیات ، 13فقره قضاو دارو و همچنین 70فقره گشت و نظارت جداگانه در سطح خرده فروشی داشته اند .

فغفوری عنوان کرد :از آبا ن ماه امسال به کلیه اتحادیه تولید کنندگان و عرضه کنندگان فرصت داده شده است که تا پایان امسال محصولات و کالاهای خارجی خود را تعیین وتکلیف کنند .

همچنین حاج نایبی ،رئیس اتاق اصناف استان گفت:در سطح منطقه اسلام آباد زنجان قاچاق لوازم خانگی وجود دارد که محصولات ال سی دی ،کولر گازی،جاروبرقی و یخچال به ترتیب رتبه های 1تا4را دارد .

انتهای پیام/س

برچسب ها: قاچاق ، مبارزه ، سوخت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.