رئیس مرکز توسعه و فناوری دانشگاه آزاد گفت: شبکه‌ی ملی نخبگان دانشگاه آزاد همانند شبکه آزمایشگاهی این دانشگاه به زودی راه اندازی می‌شود.

داوود ثمری رئیس مرکز توسعه و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص راه اندازی شبکه نخبگان گفت: در حال حاضر یک شبکه آزمایشگاهی در کشور وجود دارد که دارای پتانسیل تحقیقاتی و کارگاهی بوده و در ارائه خدمات به جامعه تلاش ‌می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بعد نیروی انسانی  را در نظر بگیریم با عنوان شبکه نخبگان نامیده می‌شود چرا که هسته اصلی شبکه نخبگان دانشگاه آزاد نیروی انسانی است که دانشجویان اعضای هیات علمی و کارکنان می‌توانند عضو این شبکه باشند.

ثمری در خصوص هدف دانشگاه آزاد پیرامون راه اندازی این شبکه تصریح کرد: هدف از راه اندازی این شبکه شناسایی نخبگان و استفاده از پتانسیل این افراد در پیشبرد اهداف جامعه و نظام علم و فناوری کشور است.

وی افزود: در زمینه رباتیک نیز نخبگان زیادی هستند که پتانسیل زیادی دارند و می‌توان در غالب کنسرسیوم تخصصی این افراد را ساماندهی کرد و در غالب طراحی پروژه‌های اصلی از آنها استفاده کرد.

 رئیس مرکز توسعه و فناوری دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: در زمینه تخصصی، فنی، صنعتی و اقتصادی افراد دارای قابلیت و پتانسیل بالایی وجود دارند که باید شناسایی شوند تا در توانمندی آنها به صورت هم افزا استفاده شود‌.

وی تاکید کرد: جزئیات این طرح به زودی از طریق آیین نامه و بخش نامه توسط رئیس محترم دانشگاه اعلام خواهند شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.