اطلاع‌رسانی، بررسی محتوایی نمایش‌ها و کیفیت جشنواره تئاتر از نظر صاحب‌نظران در برنامه «نقد تئاتر» در دستور کار قرار دارد.

مجید گیاهچی تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «نقد تئاتر» ویژه ایام جشنواره تئاتر فجر گفت: این برنامه به شکل روتین روزهای شنبه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. ولی در ایام جشنواره تئاتر فجر در روزهای خاصی ویژه جشنواره فجر برنامه‌ای را خواهیم داشت.

وی افزود: هدف برنامه «نقد تئاتر» افزایش دانش و بینش علاقه‌مندان و هنرمندان تئاتر است. به هر حال نقد اصولی دارای ویژگی و خصلتی است که می‌تواند دریچه‌های نوینی را به روی خالقان و مخاطبان اثر و کسانی که با هنر مانوس و مرتبط‌ هستند، باز کند و نگاه، توقعات و تأثیر مثبت آنان را بر یکدیگر ارتقا دهد.

گیاهچی همچنین ادامه داد: قرار است در برنامه‌های ویژه جشنواره اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص نمایش‌ها داشته باشیم. از طرفی محتوای نمایش‌ها و همچنین نظر صاحب‌نظران را درباره کیفیت برگزاری جشنواره، بررسی خواهیم کرد.

گیاهچی در خصوص نمایش‌هایی که دیده‌ است، خاطرنشان کرد: دو نمایش خارجی را بیشتر نتوانستم ببینم. نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده است و به نظر من همچنان دعوت از نمایش‌های خارجی پرهزینه است، می‌توانستیم انتخاب‌های بهتری داشته باشیم.

گفتنی است؛ برنامه «نقد تئاتر» امشب ساعت 21،  ویژه جشنواره تئاتر فجر روی آنتن شبکه چهار می‌رود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.