بارش سنگین برف و کولاک مدارس برخی نقاط کشور را به تعطیلی کشاند.

به گزارش بارش برف مدارس برخی از نقاط کشور را تعطیل کردگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد: روز چهارشنبه 7 بهمن مدارس نوبت صبح در اردبیل، ارشق، انگوت، بیله سوار، جعفرآباد، سرعین، گرمی، لاهرود، مشگین شهر، نیر و هیر کلیه مقاطع تحصیلی در خلخال و کوثر پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در شاهرود پیش دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف و برودت شدید هوا تعطیل است .
 
بارش برف از دیروز بسیاری از مناطق آذربایجان شرقی را فرا گرفته است.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: با وجود بارش شدید برف تمامی محورهای مواصلاتی اصلی استان باز است اما تردد در جاده های برفی باید با زنجیر چرخ صورت گیرد.

سرهنگ جواد ناموران افزود: هم اکنون محورهای تبریز - میانه، تبریز - بستان آباد ، تبریز - مرند ، اهر - تبریز و مراغه - هشترود برفی و لغزنده است.
 
در کرمانشاه نیز به علت برودت هوا چهارشنبه هفتم بهمن مدارس برخی از نقاط کرمانشاه تعطیل است.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد به علت برودت هوا و یخبندان ، چهارشنبه هفتم بهمن  مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهرستانهای پاوه ، جوانرود ، روانسر ، دالاهو و بخش گهواره در گروه صبح تعطیل است و شروع به کار مدارس سایر دوره های تحصیلی این شهرستانها از ساعت 9 و 30 دقیقه خواهد بود.  
 
همچنین شروع به کار مدارس تمامی دوره های تحصیلی بخش های باینگان و گواور از ساعت 9 و 30 دقیقه می باشد. شروع به کار مدارس دوره های پیش دبستانی و ابتدایی شهرستانهای کنگاور ، صحنه ، هرسین ، سنقر ، ثلاث باباجانی و بخش های دینور و بیستون و شروع به کار مدارس دوره های پیش دبستانی و ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان کرمانشاه از ساعت 9 و 30 صبح خواهد بود.

در ایلام نیز بر اساس اعلام مدیریت بحران استان ایلام به علت بارش برف ، کاهش دما و لغزندگی معابر چهارشنبه هفتم بهمن مدارس ابتدایی شیفت صبح شهرستانهای ایلام ، ایوان ، سیروات ، ملکشاهی ، چرداول و شهر چوار و بخش میمه تعطیل است و فعالیت ادارات با 2 ساعت تاخیر آغاز می شود.
 
در اردبیل نیز روز چهارشنبه 7 بهمن مدارس نوبت صبح در اردبیل ، ارشق ، انگوت ، بیله سوار ، جعفرآباد ، سرعین ، گرمی ، لاهرود ، مشگین شهر ، نیر و هیر کلیه مقاطع تحصیلی در خلخال و کوثر پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در شاهرود پیش دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف و برودت شدید هوا تعطیل می باشد.
 
در قزوین نیز بارش برف همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در استان قزوین را تعطیل کرد .

آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد به علت بارش برف تمام مدارس استان امروز در نوبت صبح تعطیل است .   
یخبندان ، برودت هوا و لغزنده بودن معابر علت تعطیلی مدارس اعلام شده است .
 
همچنین اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در اخطاریه ای نسبت به افت محسوس دمای هوا در این استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد : شمالی شدن جریان هوا و ریزش هوای سرد از عرض های بالا به استان موجب افت محسوس 7 تا 10 درجه ای دما و وقوع یخبندان در استان می شود.

فرمانده پلیس راه زنجان نیز گفت : بارش برف و کولاک شدید راه ارتباطی زنجان به تخت سلیمان را مسدود کرد.

سرهنگ شیر محمدی افزود : از تردد خودروها به هر شکل جلو گیری می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.