رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران گفت: موسیقی و هنر بدون حمایت و پشتیبانی های دولتی رشد و پیشرفت چندانی نخواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، شهرداد روحانی روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی پیش از برگزاری کنسرت در اصفهان با بیان اینکه حمایت های مادی از هنرمندان تاثیر بسیاری در پیشرفت کار هنرمندان دارد، افزود هنگامیکه هنرمند دغدغه امور روزمره را نداشته باشد به راحتی می تواند وقت خود را به مسائل هنری و تعالی هنر اختصاص دهد .

وی گفت: حمایت های دولتی در همه زمینه ها می تواند موثر باشد و هنر هم از این قاعده مستثنی نیست.

این موسیقی دان با بیان اینکه هنر و جامعه با هم آمیخته است، تصریح کرد: جامعه ای که هنر در آن وجود داشته باشد جامعه سالم تری خواهد بود. .
وی افزود: جامعه ای که هنر در آن رشد نکرده باشد جامعه سالم و پویایی نیست .

رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران با بیان اینکه ایران شهرهای زیبایی دارد، افزود: اصفهان به خاطر معماری و محیط خاص نسبت به هنر و هنرمند خوشرو است .

روحانی با بیان اینکه امیدوارم این حالت هنر دوستی اصفهانی ها روز به روز بیشتر شود، گفت:بعنوان کسی که در این شهر زندگی نمی کنم ، احساس می کنم که اصفهان شهر هنر دوستی است.

وی دلیل تعطیلی دو ساله ارکستر سمفونیک تهران را مشکلات مالی دانست و گفت : ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره فجر امسال برنامه اجرا می کند .

وی با بیان اینکه در کشور ما استعدادها و نیروی کار زیادی در زمینه هنر وجود دارد، اظهار کرد: حمایت مادی و معنوی از هنر و هنرمندان تاثیر زیادی در شکوفایی استعدادها خواهد داشت.

رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران موسیقی را علم همراه با احساس دانست و گفت ارائه هنر فاخر به جامعه، وظیفه هنرمندان متعهد و دلسوز است .

کنسرت شهرداد روحانی روز 7 بهمن ماه ساعت در تالار فرشچیان اصفهان برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.