عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان امروز ( سه شنبه 6 بهمن ماه ) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد که متن آن به شرح ذیل است:

- بذرپاش نماینده مردم تهران به  وزیر آموزش و پرورش تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را تذکرداد.

- بذرپاش، صادقی و امیرآبادی نمایندگان تهران، شیراز و قم به رئیس جمهور تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت ایثارگران را تذکردادند.

- قادری و امیرآبادی نمایندگان شیراز و قم به آموزش و پرورش تسریع درتبدیل وضعیت استخدامی نیروهای پیمانی آموزش و پرورش به نیروهای رسمی با سابقه بیش از 5 سال را تذکر دادند، همچنین این نمایندگان به رئیس جمهور لزوم حل مشکلات واحدهای تولیدی توسط  بانک مرکزی که درجریان رکود با چک های برگشتی مواجه شدند را تذکر دادند.

- کاتب نماینده گرمسار به وزیر نفت لزوم رعایت قانون و جلوگیری از ادامه کار مدیران پروازی شرکت ملی گاز ایران که سبب تضعیف حقوق بیت المال می شوند را تذکر داد.

- جدگال نماینده مردم چابهار به وزیر کشور لزوم نظارت بر روند اجرای امور اداری در اداره ثبت احوال کشور و توزیع علت بلاتکلیفی ارباب رجوع در واحدهای اداری را تذکر داد.

- دهقان نماینده مردم چناران به رئیس جمهور درخصوص اصلاح عنوان قطاربرقی مشهد- گلبهار به مشهد، گلبهار، چناران و ضرورت اصلاح این امر در صدا وسیما و سایر دستگاه های تبلیغی را تذکرداد.

- شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن به وزیر اقتصاد تعیین تکلیف هرچه سریعتر سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن الحجج که موجب اعتراض سپرده گذاران شده است را تذکر داد.

- منظری توکلی نماینده مردم بافت به وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل و احداث باند دوم جاده های بافت، کرمان و بافت ، ارزویه و سیرجان، بافت و روکش راه های روستایی در سه شهر را تذکر داد.

- قاضی پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر راه دستور تکمیل آزاد راه قزوین، رشت را با توجه به اهمیت آن تذکرداد، همچنین به وزیر راه و کشور توجه به تسریع حمل بار دستی توسط مسافران ترمینال های اطراف تهران را تذکرداند، همچنین در تذکر دیگری به وزیر راه توجه و بررسی پیشنهادهای داده شده در مورد افزایش عرض جاده آستارا به اردبیل را تذکر دادند.

- منظری توکلی نماینده مردم بافت به وزیر راه نسبت به مطالعه و احداث راه آهن کرمان و بافت را تذکر داد.

- همچنین قاضی پور و محجوب به وزیر امورخارجه تسریع در ارائه پیشنهاد تشکیل بازارچه مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر را تذکر داد.

- فریدونی نماینده مردم فیروزآباد به وزیر نفت ضرورت به کارگیری نیروهای انسانی استان فارس در پروژه های پارس جنوبی را تذکرداد.

- قاضی پور نماینده مردم اردبیل به رئیس جمهور دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی درخصوص صرافی ها که اقدامی است غیرقانونی و مشکوک که باعث تعطیلی اکثر صرافی ها شده است را تذکرداد.

- درویش پور نماینده باغملک به وزیر بهداشت تسریع در تعیین تکلیف بیمارستان نیمه تمام شهرستان باغملک و رفع موانع اتمام پروژه مذکور را تذکر داد، همچنین به وزیرنفت دستور جهت تسریع در پروژه های گازرسانی روستایی درشهرستان های ایذه و باغملک را تذکر داد.وی همچنین به وزیر راه رسیدگی فوری به پروژه های روستایی را تذکرداد.

- سلطانی صبور نماینده مردم رزن به وزیر جهادکشاورزی بی توجهی به حل مشکلات کشاورزان و باغداران را تذکر داد.

- احمدی نماینده مردم کنگاوربه وزیر جهادکشاورزی علت عدم پرداخت پول چغندرکاران و ذرت کاران شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین را تذکرداد.

- سالک نماینده مردم اصفهان به رئیس جمهور هرچه سریعتر برای برون رفت از رکود موجود کمر همت را ببندند را تذکرداد.

- آریایی نژاد نماینده مردم ملایر به وزیر جهادکشاورزی درخصوص اینکه چرا مشکلات متعدد مردم روستاها حل نمی شود را تذکرداد.

- اسماعیل نیا نماینده مردم کاشمربه رئیس جمهور تاخیر در حل مشکل موضوع پدیده شاندیز و برخی شرکت های مشابه و عدم حل مشکلات آنها را تذکرداد.

- مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر صنعت ضرورت رفع تداخل صنفی در رسته آموزشگاه های رانندگی صنف خدمات فنی و وسایل نقلیه اصفهان را تذکرداد.

- جمیری نماینده مردم بوشهر به وزیر جهادکشاورزی پرداخت بیمه کشاورزان و به وزیر آموزش و پرورش پرداخت پاداش بازنشستگی و پایان خدمت فرهنگیان را تذکر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار