در نشست خبری سالانه؛

لاوروف: عملیات روسیه در سوریه، زمینه تغییر را فراهم کرد/ غرب از سیاست مهار روسیه دست بردارد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد عملیات ضد تروریستی کشورش در سوریه، این امکان را فراهم کرد که اوضاع تغییر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز سه شنبه اعلام کرد مداخله نظامی کشورش در سوریه این امکان را فراهم کرد که اوضاع تغییر کند.

وی در نشست خبری سالانه خود گفت: اقدام ناتو در احداث پایگاه‌های سپر موشکی نزدیک مرزهای روسیه، اقدامی خطرناکی است.

وزیر خارجه روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: استفان دی میستورا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، مسئولیت خود را درک می‌کند و از تلاش بعضی گروه‌های مخالف سوری برای به حاشیه راندن کرد‌ها حمایت نخواهد کرد. 

لاوروف افزود: فقط یک کشور با مشارکت کرد‌ها در مذاکرات ژنو مخالفت می‌کند و ما مخالف مذاکرات بدون مشارکت آن‌ها هستیم. کرد‌ها گروه مهمی در مبارزه با داعش هستند و حضور آن‌ها در مذاکرات صلح مسئله‌ای طبیعی است. 

وی در ادامه گفت: اتحادیه اروپا هم اکنون با چالش‌های جدی همچون بحران آوارگان و همه پرسی خروج انگلیس از ترکیب اتحادیه اروپا روبروست.


وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد غرب همچنان به سیاست خود برای مهار روسیه ادامه می‌دهد اما زمان آن رسیده است که این سیاست را کنار بگذارد. 

لاوروف افزود تلاش‌های غرب برای مهار روسیه همچنان ادامه دارد اگرچه این سیاست و نیز مقاصدی برای منفعت طلبی یکجانبه از این سیاست و مجازات روسیه بر سر رویکرد سیاسی مستقل این کشور باید مدت‌ها پیش کنار گذاشته می‌شد.

در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار