مجیدی: بازنگری طرح جامع شهر آلودگی تهران را کنترل می‌کند

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستگی در سیاست دولت‌های مختلف و بازنگری در طرح جامع شهر می‌تواند آلودگی هوا را کنترل و کاهش دهد.

محمدرضا مجیدی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص رفع مشکل آلودگی هوا پایتخت اظهار داشت: رفع معضل آلودگی هوا کار امروز و فردا نیست و این مشکل ملی بوده و با اراده جمعی و نگاه عادی از ابعاد سیاسی و جناحی مسئولان حل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای رفع آلودگی هوا همه باید دست به دست هم بدهند و در سیاست تمامی دولت‌هایی که می‌آیند و می‌روند پیوستگی خاصی برای رفع مشکل وجود داشته باشد.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: مشکل آلودگی هوا برای این دولت و آن دولت نیست و مربوط به کل نظام و سیاست‌های کلان مدیریت شهری به ویژه طرح جامع کلان شهرها است.

مجیدی در خصوص تبعات منفی طرح جامع شهری گفت: اگر جامعه نگری در سیاست و برنامه‌های مدیریت شهری وجود نداشته و توسعه شهری با زیر ساخت‌های یک شهر متناسب نباشد مطمئنا تبعات منفی این مدیریت در حمل و نقل و ترافیک، تامین منابع سالم و منابع آبی و آلودگی هوا به وجود آمده و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که اولین حق بشر حق زیست حیات متناسب با شان انسان است، افزود: مسائلی چون آلودگی هوا حیات انسان را مختل کرده و شهر را از مدنیت و ماهیت خود خارج می‌کند چرا که شهر پویا مستلزم شهروند پویاست و شهروند پویا جسمی سالم دارد و عقل سالم در بدن سالم خواهد بود.

رئیس کتابخانه، موزه  و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدنی که هر روز در معرض انواع گازها و آب آلوده است مطمئنا از لحاظ سلامت دچار اختلال شده و سلامت اولیه‌اش تهدید می‌شود .

مجیدی در خصوص راه حل معضل آلودگی هوای پایتخت گفت: هر چه سریع‌تر شورای شهر و شهرداری باید در طرح جامع شهر بازنگری کرده و سیاست مهاجرت را کنترل کنند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد تهران آب و هوای خوبی داشته باشد باید شهرهای مرزی و روستاها را دریابیم تا از مهاجرت آن‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس کتابخانه، موزه  و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسائل نقاط دور از تهران را چون اشتغال حل کنیم تا ضرورتی برای حضور آن‌ها در تهران نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار