ایجاد علاقه در خواندن کتاب از دوران کودکی موجب شده تا افراد در بزرگسالی با مطالعه بیشتر انس داشته باشند.

شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: راغب ساختن کودکان به خواندن کتاب مهم بوده و نیازمند کمک والدین است که یکی از راه‌های آن زیاد صحبت کردن با کودک و ودار سازی  او به حرف زدن با اطرافیان بوده که نیازمند ابتکار به خرج دادن پدر و مادر برای آن است.

وی در ادامه تصریح کرد: قصه و بازی نقش موثری در علاقه مند سازی کودک به خواندن بوده و بازی با کلمات و حتی ساختن حروف الفبا به وسیله مقواهای رنگی می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در کودکان برای یادگیری مضموم کلمات و آشنایی با آن شود.

وکیلی گفت: خواندن کتاب‌های داستان برای کودک حتی اگر چند باره هم باشد کمک بزرگی در تشویق و ایجاد علاقه کودک به کتاب خوانی بوده همچنین رفتن به کتاب خانه به همراه والدین و سپردن حق انتخاب به او یکی دیگر از راه‌های جلب توجه وی به کتاب است.

این روانشناس تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: خواندن تابلوها و دیوار نوشته‌ها در خیابان توسط کودک و همراهی والدین همچنین درخواست این که چند صفحه‌ای از تخیلات و ذهنیات خودش را داستان پردازی و آن را تبدیل به قصه کند، باعث تقویت ابتکار او نیز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار