ریشه حماسه‌ها و وقایع ماندگار 8 سال دفاع مقدس را هم باید در انقلاب اسلامی جست‌وجو كرد.

زینب امامی نویسنده نوقلم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ با تاكید بر این كه برای نگارش داستان انقلاب احساس دین می‌كند، اظهار كرد: معتقدم ریشه حماسه‌ها و وقایع ماندگار 8 سال دفاع مقدس را هم باید در انقلاب اسلامی جست‌وجو كرد و اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد كشورمان امروز درگیر جنگ‌هایی همچون افغانستان و سوریه و ... بود.
 
وی ادامه داد: داستان رمان «قرص های خواب آور» كه به جشنواره داستان انقلاب فرستادم درباره مادری است كه فرزندش را در درگیری های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت می‌رسانند و در دریاچه نمك می‌اندازند و مادر چشم به راه فرزندش است.
 
این نویسنده همچنین گفت: در دوران مبارزات مردم بر علیه رژیم شاه، بیشترین زحمات و رنج‌ها را مردم ایران متحمل شدند و در نهایت به نتیجه واحدی كه می‌خواستند رسیدند. ریشه بسیاری از اتفاقات امروز كشورمان نیز در همان اتحاد و همدلی مردم است كه منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
 
هشتمین دوره جشنواره سراسری داستان انقلاب دوشنبه 5 بهمن ماه با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مصطفی جمشیدی دبیر علمی و داوران این دوره از جشنواره، جمعی از نویسندگان و اهالی ادبیات كشور و همچنین شركت‌كنندگان در جشنواره ساعت 17:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
 
حسین فتاحی، محسن پرویز و منیژه آرمین به عنوان داوران بخش بزرگ‌سال و یوسف قوجق، نرگس آبیار و اصغر عزتی پاك به عنوان داوران بخش نوجوان هشتمین جشنواره داستان انقلاب در اختتامیه این جشنواره حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار