مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) : هفتمین اجلاسیه ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از اصفهان ، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غفاری‌پور در نشست خبری هفتمین اجلاسیه 590 شهید و ایثارگر روحانی استان اصفهان گفت: این اجلاسیه پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه از ساعت 8:30 الی 11 صبح با حضور خانواده‌های معظم شهدای استان اصفهان و مردم شهیدپرور اصفهان در حسینیه ناحیه امام صادق(ع)اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال 88 نخستین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان برگزار شد ستاد اجلاسیه به ریاست آیت‌الله طباطبا‌یی‌نژاد و به دبیر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان اصفهان و با همکاری سپاه و بسیج و حوزه علمیه اقدام به برگزاری کنگره می‌کند و یادواره‌های شهدای طلبه و روحانی در شهرستان در قبل و بعد از اجلاسیه برپا می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیان کرد: آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان و حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

شهید «محمدتقی بشارت» شهید شاخص استان اصفهان

دبیر هفتمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان با بیان اینکه شهید «محمدتقی بشارت» به عنوان شهید شاخص استان اصفهان انتخاب شده است، تصریح کرد: شهدای روحانی کشور نزدیک به 2.5 برابر شهدای اقشار دیگر هستند و به‌ازای هر 2 شهید از اقشار دیگر 5 شهید طلبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه 4‌هزار و 557 شهید روحانی و طلبه در کشور شناسایی شده‌اند، گفت: 558‌ شهید طلبه و روحانی که در اصفهان متولد شده‌اند و درس و تحصیل آن در اصفهان بوده و پیکر مطهر این شهدا در اصفهان تدفین شده است، شناسایی شده‌اند این شهدا شامل شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند و استان اصفهان شهید مدافع حرم طلبه و روحانی ندارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیان کرد: همچنین 33‌ شهید روحانی و طلبه وجود دارند که از استان‌های دیگر به اصفهان هجرت کرده بودند و به تحصیل در حوزه‌های علمیه اصفهان مشغول شده و با اعزام به جبهه به شهادت رسیده‌اند، این شهدا در زادگاهشان تدفین شده‌اند که اگر این شهدا را به آمار استان اصفهان اضافه کنیم تعدادشهداء طلبه و روحانی به 591 نفر می‌رسد.

حضور چشمگیر طلاب اصفهانی در دوران دفاع‌مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غفاری‌پور بیان کرد: 27 نفر از شهدای طلبه و روحانی استان مفقودالاثر هستند و 33 خانواده 3 شهیدی و 2 شهیدی، 22 نفر آزاده و 215 نفر جانباز و همچنین 48 پدر شهید که روحانی هستند در استان اصفهان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 4‌ هزار طلبه در استان اصفهان حضور داشتند، گفت: نسبت شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان نسبت به جمعیت طلاب این استان یک‌ششم است و این میزان در مقایسه با سایر استان‌ها و اقشار آمار قابل توجهی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/پ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.