رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روابط ایران و ترکیه سرد نیست اما ممکن است گاهی اختلاف نظرهایی بوجود آید.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحققیات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه نشست دومین کنگره جهانی مقابله با جریانهای افراطی و تکفیری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمانی که جمهوری آذربایجان استقلال پیدا کرد و همچنین در زمانی که بنده وزیر امور خارجه بودم تلاش کردم تا این کشور را به ایران نزدیکتر کنم.

وی با بیان اینکه ما تاکنون به دفعات نیازهای این کشور را برطرف کرده‌ایم، گفت: این وظیفه ایران است که به کشورهایی که با آنها مشترکات دارد، کمک کند.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی روابط ایران و ترکیه گفت: میان ایران و ترکیه سردی روابط وجود ندارد اما ممکن است گاهی اختلاف نظرهایی بوجود آید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص درخواست عربستان در مورد ایران به سازمان همکاریهای اسلامی بیان کرد: این موضوع به بی‌اعتبار کردن سازمان همکاری اسلامی کمک می‌کند زیرا یک کشور باید در صیانت از اصول میزبانی، حق بی‌طرفی را به جا آورد، در حالیکه سعودیها کار ابلهانه‌ای انجام دادند و با دادن پول کشورهای عضو را به محکومیت ایران تشویق کردند اما این اقدام منجر به از بین رفتن ارزش و اعتبار سازمان همکاری اسلامی خواهد شد.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با با گسترش روابط کشورهای مختلف با ایران گفت: سفر رئیس جمهور چین به ایران نشان می‌دهد که تنها کشورهای اروپایی علاقه به گسترش روابطشان با ایران ندارند بلکه خواست عمومی در میان کشورهای جهان برای توسعه روابط با ایران به عنوان مهمترین کشور منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار