رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: صلح و ثبات در لبنان و سوریه می‌تواند به امنیت بین‌المللی کمک کند.

موضوع ریاست جمهوری در لبنان هر چه زودتر باید حل شود/ لبنان جز کشورهای تاثیرگذار و فرهنگی منطقه است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با خانم سیگرید کاخ نماینده دبیر سازمان ملل در امور لبنان اظهار داشت: لبنان کشوری تاثیرگذار در شرایط سیاسی فعلی در منطقه است که از این نظر حائز اهمیت بوده و تلاش برای ایجاد صلح و آرامش و بازسازی لبنان می توان تاثیرات مثبتی در منطقه داشته باشد.

وی افزود: مردم لبنان شرایط جنگ و هم شرایط صلح را تجربه کرده‌اند و همچنین در لبنان در میان ملت‌های عرب جز مردمانی با ویژگی های ارزشمند و فرهنگی هستند و ما باید نسبت به ایجاد صلح و آرامش در این کشور کمک‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: از اخباری که اخیرا در ارتباط با دستیابی به یک توافق ملی برسر انتخاب رئیس جمهور دریافت کرده‌ایم، خرسندیم.

ولایتی با اشاره به حل مسئله سوریه اظهار داشت: همانطور که جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده و همچنین در نشست‌های وین هم بر این مسئله تاکید کرده‌ایم، مسئله سوریه راه‌حل نظامی ندارد و باید از طریق صلح‌‌آمیز اقدام شود و معتقدیم صلح استوار در سوریه و لبنان می‌تواند به امنیت منطقه و بین الملل کمک کند.

در ادامه این دیدار سیگرید کاخ نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور لبنان ، اظهار داشت: لبنان به دلیل جایگاه ویژه و تنوع قومیت‌های مختلف از شرایط ویژه‌ای برخوردار است .

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین مسئله همزیستی مسالمت آمیز در این کشور بسیار مهم و حیاتی است. چرا که ایجاد بن‌بست در توافق ملی می‌تواند خطرات بسیاری به همراه داشته باشد.

سیگرید کاخ با اشاره به مسئله ریاست جمهوری در لبنان اظهار داشت: موضوع ریاست جمهوری در لبنان باید هر چه زورتر به سرانجام برسد چرا که با گذشت 22 ماه از انتخاب نشدن رئیس جمهور در این کشور شرایط نامناسبی به وجود آمده و باید اقدامات مناسبی  در این مورد صورت گیرد.

نماینده سازمان ملل در امور لبنان تصریح کرد: ما هم اکنون افق‌های جدید و روشنی در لبنان پیش رو داریم و در همین ارتباط از جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه ویژه‌ای که در منطقه دارد انتظار است که به فرآیند انتخاب رئیس جمهور در لبنان کمک کند.

وی در پایان با بیان اینکه آوارگان سوری وضع مناسبی ندارند، اظهار داشت: در حال حاضر آوارگان فراوانی از سمت سوریه به لبنان پناه برده‌اند که وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مناسبی ندارد که این مسئله می تواند برای لبنان و منطقه مشکلات جدی به وجود آورد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ولایتی ، جمهور ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار