ثبت مجوز خروج از کشور دانشجویان زائر عتبات ضروری است

معاون ستاد عمره و عتبات دانشجویی از ضرورت صدور و ثبت مجوز خروج از کشور دانشجویان مشمول زائر عتبات خبر داد.

محمد زارع معاون ستاد عمره و عتبات دانشجویی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند باید هر چه زودتر فرم تعهد نامه محضری خود را به دفاتر ستادی در سراسر کشور تحویل دهند. بعضی از دانشجویان مشمول که از قبل گذرنامه 5 ساله دارند باید برای تحویل فرم تعهد نامه محضری اقدام نمایند تا مجوز خروج از کشور برایشان صادر شود.

وی ادامه داد: در صورتی که دانشجویان این کار را انجام ندهند در مرزهای کشور از خروجشان جلوگیری خواهد شد.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشجویی اظهار داشت: با توجه به اینکه کاروان‌های عتبات ویزای گروهی دارند، دانشجویانی که مجوز خروج از کشور نگرفته باشند بعد از خروج کاروان از مرز، امکان ملحق شدن به گروه را ندارند و علاوه بر پرداخت خسارت باید در زمان دیگری و با کاروان دیگری مجدد اعزام شوند.

وی عنوان کرد: دانشجویان مشمول که دارای گذرنامه هستند بعد از صدور مجوز باید به اداره گذرنامه در استان خود مراجعه کنند تا از ثبت مجوز خروج از کشور در سیستم اطمینان حاصل کنند. دانشجویان مشمول برای گرفتن تعهدنامه محضری که فرم‌های آن در سایت لبیک وجود دارد کافی است با تحویل این فرم‌ها به یکی از دفاتر اسناد رسمی و با ارائه مدارک شناسایی و یک ضامن نسبت به این امر اقدام کنند.

زارع خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است نیازی به تنظیم سند در دفترخانه‌ها نیست چون هزینه آن بالاتر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار