یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: یکسان سازی نرخ ارز در شرایطی قابل اجراست که اقتصاد دارای ثبات باشد.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بااشاره به اینکه درحال حاضر اقتصاد بی ثبات است، گفت: طبق آنچه که از سوی مسولان مطرح می شود سیاست اقتصادی برمبنای رشد صادراتی قرار گرفته و همین امر موجب می شود تا فعالان اقتصادی منتظر باشند که  نرخ دلار به رقم واقعی برسد.

وی تصریح کرد:اگر نرخ دلار پایین بیایید رقابت صادراتی را از دست می دهیم.

این کارشناس ادامه داد: دولت باید برای نظم بخشی به بخش دلار در بودجه ارزی کشور،سیاست های پولی و مالی و ارزی، را برمبنای یک جدول زمان بندی شده تنظیم کند که این امر مانع رانت خواری می شود.

طاهری عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات بودجه های سالانه ما این است که برحسب دلار محاسبه می شود.

این کارشناس اقتصاد بین الملل در ادامه اظهار کرد: اگر قرار باشد برای بودجه کشور تعیین نرخ دلار از یک منبع انجام گیرد باید آینده بودجه کشور را درنظر گرفت چرا که تعیین نرخ ارز بصورت دستوری جوابگو نیست و برای جلوگیری از نوسانات و تلاطم آینده بازار باید این موضوع را درنظر گرفت.


**نرخ دلار در بودجه سال 95 را نمی توان پیش بینی کرد

مسعود تهرانچی کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: نرخ دلار در سال 95 را نمی توان پیش بینی کرد چرا که بستگی به روابط و گفتمان سیاسی بین دولت ها و همچنین به روابط ایران با تمام کشورهایی که صادر و واردکننده هستند بستگی دارد اما می توان پیش بینی کرد که این نرخ با  نوسان روبرو است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: دولت باید درخصوص نرخ دلار سیاست صحیح اتخاذ کند تا از این طریق برای تولیدکننده و مصرف کننده حاشیه امنی ایجاد شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار