از برجام تا کاهش سقف حواله‌های ارزی و آغاز به کار سوئیفت در ایران از مهم‌ترین خبرها در حوزه بانک بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بانک و بیمه در هفته گذشته با خبرهای مهمی بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


بر اساس اعلام بانک مرکزی پس از دستیابی به اطلاعات تعاونی اعتبار ثامن الحجج، یکی از بانک ها مسئولیت تودیع وجوه سپرده گذاران این تعاونی را عهده دار می شود.


مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی با اشاره به دستاوردهاي کلان اجراي برجام در بانکداري ایران از لغو تحریم های بانکی اروپا و تحریم های ثانویه آمریکا خبر داد.


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روزی جاری در حالی به کار خاتمه داد که با افزایش بی سابقه 1343 واحدی به عدد 64 هزار و 860 رسید.


تمام بانک‌های ایرانی که از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شده‌اند، می‌توانند با طی کردن روند معمول، مجددا به سوئیفت متصل شده و از خدمات پیام‌رسانی مالی این شرکت بهره‌مند شوند.


معاون ارزی بانک مرکزی گفت: مدیریت کارای منابع ارزی یعنی مدیریت حرفه‌ای منابع ارز که در دوران تحریم امکان مدیریت آن وجود نداشت.


مدیر اداره سیاست‌ها مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی می‌تواند برای افتتاح اعتبارات اسنادی در بانک مسقط یا EIH ارز در اختیار بانک‌ها قرار دهد.


رئیس بانک مرکزی گفت: با وجود منابع محدود کشور در حال حاضر می‌بایست اولویت تخصیص منابع باید به صنایع مولد که توجیه اقتصادی بیشتری دارند داده شود.


رئیس بانک مرکزی گفت: قصد داریم نرخ ارز را در بازار تک نرخی کنیم اما این مسئله امری زمان‌بر است و لازم به ذکر است که تا شش ماه آینده این امر محقق خواهد شد.


رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: بازگشایی هزار LC در روز یکشنبه کاملاً واقعی است.


رییس بانک مرکزی گفت: با اجرای برجام و لغو تحریم ها هزینه مبادلات بین بانکی بین ده تا 15 درصد کاهش می یابد.


کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش ریسک نوسانات نرخ ارز موجب ترغیب سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود.


رییس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر دارایی اسلواکی،خواستار ایجاد حساب مشترک بین بانک‌های مرکزی دو کشور شد.


شورای پول و اعتبار از اقدامات مؤثر بانک مرکزی و قوه قضائیه برای ساماندهی تعاونی اعتبار ثامن الحجج تقدیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، بیمه ، بورس ، اقتصاد ، اعتبار ، ارز ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار