استاندار آذربایجان شرقی گفت : در سالجاری برای احداث واحد های آسیب دیده زلزله سال 91 ارسباران 100 میلیارد ریال اختصاص یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبار زاده در شورای مشترک برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر گفت : براساس موافقت نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای واحد های خسارت دیده در زلزله سال 91 ارسباران که دارای پروانه و مجوز احداث می باشند به شهرداری شهرهای اهر ، هریس ، ورزقان و بخش خواجه از محل ماده 10 و 12 تخصیص یافته است .

وی افزود: علاوه بر این مبلغ 50 میلیارد ریال برای شهرداری شهر اهر و 15 میلیارد ریال برای دهیاری های این شهرستان اختصاص داده شده است .

وی، با تاکید بر ایجاد بسترهای مناسب جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران اهریهای مقیم در تهران و کلان شهرها افزود : با توجه به هسته های کلیدی سند توسعه این شهرستان و پتانسیل های آن در حوزه گردشگری ، معدن ، کشاورزی حضور بخش خصوصی در اقتصاد منطقه تاثیرگذار است .

وی ادامه داد: باآماده فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت حمایت از سرمایه گذاران توسط ادارات ، مشکل بیکاری از اساسی ترین معضلات در این منطقه است حل می شود.

جبارزاده، بااشاره برضرورت تقویت واحدهای صنعتی کشاورزی اهرگفت :واحدهایی که می‌توانند میوه‌های باغات این شهرستان را به کشورهای اروپایی در بسته‌بندی‌های مناسب صادرکنندباید فعال شوند .

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری منطقه ارسباران افزود: در زمینه تسریع در ساخت هتل در این شهر و حل مشکل مسکن مهر در کنار توسعه نیروگاه بادی از تصمیمات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

وی حضور سرمایه گذاران در شهرک صنعتی اهر را از مهمترین عوامل توسعه افتصادی این منطقه برشمرد وافزود:در سند تدبیر و توسعه این شهرستان، برای بخش‌های کشاورزی و آبرسانی توجه ویژه‌ای شده و با عمل به این سند می‌توان فعالیت های مهم اقتصادی و سرمایه گذاری انجام داد .

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در شرایط جدید باید عقب ماندگی‌ها را جبران کرده وبا رفع نواقص باید توجه کنیم که بعد از تحریم‌ها نیز تنها راه نجات اقتصاد کشور کار و تلاش خصوصاتوسط بخش خصوصی است.

جبارزاده با تاکید بر مطالعه بیشتر در مورد الحاق شهرستان اهر به منطقه آزاد ارس گفت : در این موضوع باید دستگاههای امنیتی و انتظامی استان وارد عمل شده و با در نظر گرفتن تبعات منفی و مثبت آن اعلام نظر کنند .

در ادامه این جلسه نماینده مردم شهرستانهای اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توان بازپرداخت تسهیلات زلزله توسط اهالی خسارت دیده گفت: با گذشت 4سال از حادثه زلزله ارسباران و عدم سوددهی کشاورزی و باغداری مردم قادر به بازپرداخت تسهیلات نیستند.

عباس فلاحی خواستار توسعه شبکه مخابراتی در روستاهای اهر شد و افزود: نبود ارتباط مناسب در برخی روستاها، موجب بروز مشکلات اجتماعی شده که نیازمند توجه جدی مسوولان است .

وی ادامه داد: نبود مدیریت در ترافیک شهر در سال‌های آینده مشکل‌زا بوده و باید برای احداث کنارگذر و تسریع در این زمینه با توجه به توسعه صنایع در سال‌های آتی اقدامات موثری صورت پذیرد.

در ادامه فرماندار اهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این شهرستان گفت : بیش از 5 هزار واحد مسکن مهر با تسهیلات 101 میلیارد تومان ساخته شده و با آورده مردمی بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

سید محمد عابدی با بیان اینکه اهر از کم مشکل‌ترین شهرهای استان در زمینه مسکن مهر است افزود: تنها 110 واحد یکی از تعاونی‌ها باقی مانده که در صورت حل این مسئله پرونده مسکن مهر اهر بسته می‌شود.

وی خواستار انتقال ساختمان پلیس راه اهر - تبریز به خارج از محدوده شهر شد و گفت : با توجه به مشکلات تردد وسایل نقلیه به شهرک صنعتی و وجود دانشگاه آزاد اسلامی در نزدیکی محل فعلی پلیس راه و تامین محل احداث جدید تا کنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است .

امام جمعه اهر نیز گفت: توجه ویژه به دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و مصلای این شهر جهت توسعه فرهنگی ومذهبی در این منطقه ضروری است .

حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده با اشاره به محورهای اقتصادمقاومتی اظهار کرد: با نهایی شدن برجام در فرصتی که فراهم شود می‌توان در زمینه اقتصادی استفاده کرده و از منابع حاصله در تامین زیرساخت‌ها بهره برد.

احداث صنایع بسته بندی ، سورتینگ و صادرات محصولات کشاورزی ، ایجاد تسهیلات 85 درصدی جهت ایجاد آبیاری به روش های نوین ، توسعه ساختمان فرمانداری اهر ، احداث نیروگاه بادی ، حل مشکل تعاونی 110 واحئی مسکن مهر از مهمترین مصوبات این جلسه بود .
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.