آیت‌الله جوادی آملی:

قرآن‌هایی با خط نستعلیق برای آموزش کودکان و نوجوانان چاپ شود

چاپ قرآن با خط نستعلیق که عروس خطوط فارسی است این مزیت را دارد که خواندن آن برای فارسی زبانان راحت‌تر است.

پیشنهاد آیت الله جوادی آملی برای چاپ قرآن كریم با خط نستعلیق
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الكریم به مناسبت سی‌اُمین سال تاسیس این سازمان به همراه حجت الاسلام و المسلمین اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با آیت الله جوادی آملی دیدار و گزارشی از فعالیت های سازمان دارالقرآن الکریم به محضر ایشان ارائه کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به جایگاه رفیع قرآن کریم در میان سایر کتب الهی اظهار داشت: کتابی که هیچ واژه ای حتی «کلب» و «ابولهب» را در آن بی وضو نمی توان دست گذاشت و بوسید ایجاب می کند که توجه بیشتری معطوف به این کتاب باشد.

وی در ادامه با اشاره به صفات ثبوتیه و صفات سلبی قرآن کریم گفت: قرآن در بُعد صفات ثبوتیه؛ سنگین به معنای وزین و آسان به معنای دلپذیر است و در بعد صفات سلبیه سبک و بی مغز نیست و از طرفی هم دشوار نیست. یعنی در عین آسان بودن و دلپذیر بودن بی مغز و محتوا نیست و در عین سنگینی و وزین بودن دشوار نیست. جمیع این صفات تنها در قرآن کریم یافت می شود.

این مرجع تقلید در فراز دیگری از سخنان خود به مساله چاپ قرآن کریم در کشور اشاره کرد و بیان داشت: چاپ قرآن با خط نستعلیق که عروس خطوط فارسی است این مزیت را دارد که خواندن آن برای فارسی زبانان راحت‌تر است به خصوص نسل جوان و کودکان با خط نستعلیق بهتر می توانند خواندن قرآن را فرا بگیرند.

وی ادامه داد: در مسابقات بین‌المللی قرآن باید این نکته مدنظر گرفته شود که علاوه بر وجود یک رسم الخط بین المللی، هر کشور بتواند قرآنی با خط متناسب با فرهنگ کشور خود داشته باشد و قرآن را با آن خط بیاموزد و قرائت کند و البته آن قرآن با رسم الخط بین المللی در جای خود محفوظ است.

آیت الله جوادی آملی اذعان داشت: هر ملتی با خطی که با فرهنگ خود سازگاری بیشتری دارد بهتر می تواند با قرآن ارتباط برقرار کند در حالی که معنا و واژگان همان واژگان است و تغییری در معنا ایجاد نمی شود بلکه تنها نحوه نگارش تغییر کرده است. 

وی در پایان توصیه کرد در کنار چاپ‌های بین المللی قرآن، قرآن‌هایی جهت آموزش به کودکان و نوجوانان با خط نستعلیق تهیه شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار