نشست نقد و بررسی کتاب "عرفان عاشورایی" تألیف حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر،چهارشنبه 21 دی ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در این نشسست علاوه بر حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر نویسنده کتاب، حجت‌الاسلام حسن روحانی‌نژاد و حجت‌الاسلام بهرام دلیر نیز حضور دارند .

به زعم مؤلف،کتاب "عرفان عاشورایی"، سرمایه اصلی معرفتی، معنوی و شریعتی عرفان عاشورایی، قرآن کریم و عترت طاهره است که در آن شریعت، طریقت و حقیقت، سطح و ساحت یک وجود ذومراتب هستند.

محمد جواد رودگر،در مقدمه کتاب خود تأکید می‏ کند که هر آنچه را که از عرفان طلب می کنیم و در پی آن هستیم می ‏توان از بینشها، نگرشها، گرایشها، منشها و روشهای امام حسین(ع) و یارانش در جریان عاشورا یافت.

خدامحوری،خوف خدا،ادب سلوکی،ربط وجودی،اصحاب سر،عشق توحیدی،سلوک محمدی(ص)،دم غنیت شمردن،عمل مسئولانه، آزمایش دائم، عرفان جامع، رضا و راحتی و رستن و رسیدن از دیگر عناوین این کتاب هستند.

محمدجواد رودگر دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و نیز دکترای عرفان اسلامی است.وی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیر گروه عرفان دانشنامه قرآن شناسی و سردبیر کتاب نقد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

این نشست با همکاری مؤسسه امیرکبیر چهارشنبه 21 دی ماه از ساعت 16 و 30 دقیقه در سرای اهل قلم خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب،خیابان فلسطین جنوبی،کوچه خواجه‌ نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود./ه


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار