معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در پی ابلاغ ستاد ملی بازآفرینی در کل کشور، در استان قزوین هم این ستاد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛منوچهر حبیبی  اظهار داشت: احیا بافت‌های تاریخی و فرهنگی که به اصطلاح به عنوان بافت ناکارآمد شهری تلقی می‌شود، می‌تواند سبب رونق شهر، فعال شدن گردشگری و ترمیم سیمای شهری شود.

وی افزود: متعاقب ابلاغ ستادملی بازآفرینی در کل کشور، در استان قزوین هم این ستاد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: ستادهای شهرستانی بازآفرینی هم تشکیل شده و شهرداران به عنوان دبیران این ستاد انتخاب شده‌اند.

حبیبی خاطرنشان کرد: در مجموع مساحت بافت فرسوده در استان قزوین یک هزار و 300 هکتار است که بخش اعظم آن در شهر قزوین وجود دارد.

وی بیان کرد: در استان قزوین طرحی را مصوب کرده و بر اساس آن 11 شهر را تعیین محدوده کرده‌ایم و چندین شهر هم در حال تعیین محدوده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: مجموعه‌های با اهمیت در شهر قزوین برای پیشرفت وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم تا بدین وسیله سبب رونق شهر و استان قزوین و سایر شهرستان‌های این استان باشیم.

حبیبی گفت: اماکنی مانند امامزاده حسین قزوین و بازار سعدالسلطنه از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار هستند و اگر بتوانیم ستادهای مورد نظر را در راستای احیا آنها فعال کنیم سبب پیشرفت و توسعه گردشگری و رونق قزوین می‌شویم.

وی اظهار داشت: استان قزوین تمامی همت خود را بر احیا اماکن تاریخی و فرهنگی استان قزوین گذاشته است و امیدواریم بتوانیم با احیاء این اماکن بتوانیم سبب رونق گردشگری و بافت شهری قزوین شویم.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.