رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت:مسئولان باید به فکر چاره‌ای برای هدایت فاضلاب دهدشت به تصفیه‌خانه باشند.

احتمال وقوع بحران زیست‌محیطی در دهدشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید قدرت‌الله علیپور افزود: روزانه حجمی معادل 15 لیتر در ثانیه پساب آلوده از شهر دهدشت خارج و با عبور از مسیر فاضلاب روانه سد کوثر می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه با بیان این که فاضلاب خروجی از دهدشت تهدید جدی برای ساکنان روستاهای در مسیر است افزود:  این فاضلاب وارد سدی می‌شود که تأمین‌کننده آب شرب بیش از 4 میلیون نفر از شهرهای همجوار است.

علیپور تصریح کرد: پساب فاضلاب حاوی نیترات و فسفات بالا بوده و آثار زیانباری را برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به استفاده احشام و دام‌ روستاهای در مسیر فاضلاب از آب فاضلاب گفت: وضعیت نامطلوب روانه شدن فاضلاب مشکلاتی را برای پرندگان، دام‌های اهلی و وحشی ایجاد کرده است.

این مسئول تصریح کرد: بوی تعفن فاضلاب، ساکنان این روستاها را آزار می‌دهد و مشکلات تنفسی و بهداشتی برای آن‌ها به وجود آورده است.

علیپور با بیان اینکه مسئولان باید به فکر چاره‌ای برای هدایت فاضلاب به تصفیه‌خانه باشند افزود: در صورت ادامه این روند با بحران زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

وی هم‌چنین دفن غیر اصولی زباله در دهدشت را از دیگر معضلات محیط زیست دانست و گفت: متأسفانه زباله‌ها در مکانی در مجاورت روستاها انباشت و روزانه سوزانده می‌شود.

علیپور با اشاره به بالا بودن حجم زباله‌ها افزود: زباله‌ها باید به صورت اصولی دفن شود و سوزاندن زباله در این محیط ضمن ایجاد مخاطرات زیست محیطی تهدید علیه بهداشت عمومی است.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.