اصفهان؛

تعویض سوخت راهکار موثر رفع آلودگی نیست

خودروها عامل مستقیم ایجاد ریزگرد هستند و حذف کردن ریزگرد راهکار مشخصی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا قلمکاری اظهار کرد: امیدواریم فضای جدید اقتصادی سبب تخصیص اعتبارات و اتفاقات نو در عرصه زیست‌محیطی کشور شود.

رئیس گروه کشاورزی اتاق بازرگانی با اشاره به اقدامات این گروه افزود: در گروه کشاورزی، برای نخستین بار در ایران، کمیته محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را ایجاد کردیم تا مشخص شود که فعالان اقتصادی نیز به سلامت محیط‌زیست کشور اهمیت می‌دهند.

وی در ادامه به توضیحاتی در مورد آلودگی هوا و علل آن پرداخت و تصریح کرد: آلودگی هوا ره‌آورد انقلاب صنعتی در دنیا بود و در سه قرن اخیر تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است و در حال حاضر در کشورهای توسعه‌یافته مقررات سختی برای کنترل آلودگی وضع‌شده و احداث کارخانه‌های فولادی در سایر کشورها به‌راحتی ایران نیست.

عضو هیئت‌ رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان توسعه صنایع در برنامه ششم توسعه را گاه متضاد با حفظ محیط‌ زیست قلمداد کرد و گفت: اگر به فکر محیط‌ زیست هستیم در برنامه ششم باید این مسائل حل شود وگرنه راه فعلی ادامه می‌یابد.

قلمکاری عوامل تشدیدکننده آلودگی را به چند دسته تقسیم کرد و افزود: زندگی شهری، مصرف انرژی فسیلی و استفاده بیش‌ از حد از خودرو عوامل مهم آلاینده در سطح کلان‌شهرها بوده‌اند و می‌بینیم بحث مهم خودروهای فرسوده در تهران و اصفهان و سایر کلان‌شهرها سال‌ها است که مسکوت مانده است.

وی راهکار پیشگیری از آلودگی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، انتقال صنایع به خارج از شهرها و کیفی‌سازی بنزین اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد آسمان فیروزه‌ای بار دیگر در اصفهان مشاهده شود.  

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.