دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه در۹ ماهه سال جاری در مجموع شاخص ها رتبه سوم را کسب کرده ایم، گفت: در صدد کسب رتبه برتر هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری همایش کشوری ستاد مبارزه با مواد مخدر در تهران افزود: راه اندازی مرکز ماده 16 مورد توجه مرکز بود که استفاده از ظرفیت خیران در مبارزه با مواد مخدر به عنوان پایلوت مد نظر قرار داشت.

وی اظهارکرد: همچنین در زمنه اشتغال زایی نیز استان آذربایجان شرقی موفق به دریافت لوح تقدیر شد که نتیجه وفاق و همدلی و کار جمعی مسئولان استانی است.

نصرتی با اشاره به اهمیت بررسی پیامدهای فضای مجازی و سایبری در بحث مواد مخدر و اتخاذ تدابیر برای پیشگیری از توسعه مواد مخدر، خاطرنشان کرد: کمیته تخصصی زنان و خانواده به منظور بررسی تخصصی بحث اعتیاد زنان تشکیل شده است.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از کاهش 11 درصدی مرگ و میر ناشی ازمصرف مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین نگرانی درفضای مجازی است که برای مقابله با آن باید به صورت تخصصی وارد شویم.

نصرتی با تاکید براقدام آگاهانه و هوشمندانه در مقابله با عوارض فضای مجازی اظهارکرد: اصحاب رسانه نیز در مبارزه با مواد مخدر میدان داری کرده و بصورت جدی وارد عمل شود.

وی آموزش و مطالعات علمی و پژوهشی دانشگاه ها را دراین زمینه ضروری دانست و گفت: تولید محتوا در فضای سایبری امروز ضروری بوده و جامعه علمی به شبکه های مجازی ورود اثر بخش داشته باشد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان نیز دراین جلسه از راه اندازی پلیس فتا در دو سال گذشته دراستان خبر داد و گفت: 655 سایت در رابطه با ترویج و تولید مواد مخدر را در شش ماه اول امسال شناسایی و شماری افراد را در این زمینه دستگیر کرده ایم.

سرهنگ اسماعیل اسماعیل زاده با بیان اینکه لازم است سایر دستگاههای مرتبط با فضای مجازی نیز ما را یاری کنند، افزود: افراد در فضای مجازی در تبلیغ مواد مخدر چنان وانمود می کنند که این مواد ضرری نداشته و برای کاهش وزن و یا افزایش تمرکز مفید است.

وی از افزایش دو برابری کشفیات در10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سایه حمایت دستگاه قضایی در استان بیش از یک تن مواد مخدر کشف، پنج هزار و 500 نفر دستگیر و 12 هزار معتاد جمع آوری شده است.

اسماعیل زاده با بیان اینکه در حوزه مبارزه با اعتیاد بانوان با مشکل مواجه هستیم ، خاطر نشان کرد: اکثر زنان در آرایشگاه ها و ورزشگاه ها توسط برخی مواد آرایشی و یا قرص های لاغری به اعتیاد مبتلا می شوند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز دسترسی به مواد مخدر از طریق فضای مجازی را آسان دانست و گفت: با تکنولوژی های روز دسترسی به اینترنت آسان شده و درکنار آن آلودگی به مواد مخدر نیز تشدید شده است.

محمدحسن چمیده فر افزود: امروز پرنفوذ ترین کالای فرهنگی در جامعه فضای مجازی است که چاره ای جز ورود آگاهانه و کارشناسانه به آن و استفاده از قابلیت های آن نداریم.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.