كتاب «حفاظت محيط زيست از ديدگاه اخلاقی، فقهی و حقوقی» توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،، نویسنده کتاب "حفاظت محیط زیست از دیدگاه فقهی"، گفت: یکی ازمهمترین نگرانی‌های متفکران و کارشناسان حوزه علوم طبیعت درجهان تخریب محیط زیست است که طبیعتا ما به عنوان افرادی که بهترین دین خداوند را برای سعادت بشر داریم نباید بی‌تفاوت باشیم، و همین امر سبب نگارش این کتاب شده است.

مريم بلوچيان طرقی هدف اصلی خود را بررسی عوامل تخريب محيط زيست و ارائه راه حل براي بازسازي و بهبود وضعيت آن بیان و تصریح کرد: بي توجهي به مراتع، آلودگي آب، خاك و هوا، كاهش منابع آب های شيرين، فرسايش تدريجي زمين های كشاورزي و به طور كلی، استفاده غير اصولی از نعمت های الهی انگيزه ای برای طرح مباحث اين كتاب شده است.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت خردمندانه برای حفظ منابع طبیعی جهان، گفت: نسل های آينده در سراسر جهان با بحران هاي هولناك تری از جمله آلودگي آب، خاك، هوا، اسيدي شدن آب های شيرين، نابودی مراتع و كاهش زمين های كشاورزی، شيوع بيماری های روانی و ناشناخته و افزايش جرم رو به رو خواهند شد.

همچنین مولف اين كتاب، با تحقيق در منابع و متون اسلامی و فقه شيعه به اين نتيجه رسيده است كه اصول و قواعدی وجود دارد كه با اجرای درست آن ها، مي توان محيط زيست سالمی داشت.

اين نويسنده، به موضوع محيط زيست از 3 منظر اخلاقی، فقهي و حقوقي مدني نگريسته و با استفاده از آموزه هاي دينی و فقه شيعه، راهكارهای مناسبي پيشنهاد كرده است.

كتاب «حفاظت محيط زيست از ديدگاه اخلاقي، فقهی و حقوقی»، در شمارگان يك هزار نسخه و قطع وزيری تدوين شده و در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.