یک کارشناس تغذیه گفت:مطالعات نشان داده که سکته های ناشی از خونریزی مغزی عمدتاً به هنگام صبح روی می دهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛یک کارشناس تغذیه گفت:مطالعات نشان داده که سکته های ناشی از خونریزی مغزی عمدتاً به هنگام صبح روی می دهد.

عرفان پورقبادی گفت: تحقیقات بر روی بیش از 82 هزار نفر مرد و زن ژاپنی تاثیر صبحانه بر فعالیت قلبی افراد را اثبات کرده است.

وی گفت: 15 سال پیگیری وضعیت این افراد نشان داد، افرادی که عادت صبحانه خوردن نداشتند در مقایسه با افرادی که هر روز صبحانه می خوردند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و سکته و بخصوص سکته ناشی از خونریزی مغزی قرار داشتند.

وی گفت: افرادی که هر روز صبحانه می خورند در مقایسه با کسانی که تمایلی به این وعده غذایی ندارند، کمتر مبتلا به فشار خون بالا می شوند
وی با بیان اینکه صبحانه تمرکز افراد را بالا می برد گفت: از آنجا که سوخت مغز فقط از گلوکز (قند) است، برای بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون، به خصوص در صبح، خوردن صبحانه یک عادت کارآمد محسوب می شود.

پورقبادی با بیان اینکه باید یک پنجم انرژی دریافتی روزانه از طریق خوردن صبحانه تامین شود، گفت: اگر یک فرد بزرگسال به 2 هزار کیلوکالری انرژی نیازمند است، باید 400 کیلوکالری را از طریق صبحانه تامین کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.