مسئول روابط بین الملل سازمان نظام پرستاری کشور گفت:با توجه به کمبود بین 130 تا 200 هزار پرستار در بخش درمان کشور در حال حاضر هفت هزار پرستار بیکار در کشور داریم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مسئول روابط بین الملل سازمان نظام پرستاری کشور گفت:با توجه به کمبود بین 130 تا 200 هزار پرستار در بخش درمان کشور در حال حاضر هفت هزار پرستار بیکار در کشور داریم.

ابراهیم محمدی گفت: برای رسیدن به استاندارها طبق گفته‌ معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جذب 130 هزار پرستار دیگر نیاز داریم و طبق منابع دیگر این میزان کمبود حدود 200 هزار پرستار است.

وی گفت: علاوه بر اینها 40 هزار کمک پرستار بیکار حرفه‌ای و آموزش دیده در کشور داریم که قطعا با جذب مناسب همه این افراد تا حد مطلوبی از کمبودها در این زمینه کاسته می‌شود.

وی به تاخیرهای طولانی در پرداخت معوقات پرستاران هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در سطح کشور به طور میانگین شش تا 9 ماه است که پرستاران معوقات و کارانه خود را دریافت نکرده‌اند.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری استان کرمانشاه با بیان اینکه این قانون در سال 1388 با بالاترین رای در مجلس به تصویب رسید، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای این قانون کوتاهی می‌کند.

وی اظهار کرد: قطعا اجرایی شدن این قانون تاثیر بسیاری بر افزایش حقوق پرستاران داشته و انگیزه آنها را برای ادامه کار افزایش داده و زمینه جذب مناسب پرستاران دیگر را هم فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.