-معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر صنعت چک دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مجید تخت روانچی" روز سه شنبه در دیدار یان ملادک وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک با رضایت بخش خواندن روند همکاری های دو کشور گفت: دو کشور طی یک سال اخیر شاهد تبادل هیات ها در عرصه های مختلف بوده اند ؛اکنون راه برای تبادل هیات ها در سطوح بالا هموار شده است.

وی ادامه داد: با به اجرا درآمدن برجام و رفع تحریم ها فضای بسیار خوبی برای از سرگیری و توسعه همکاری های دو کشور مخصوصا در بخش اقتصادی با اولویت سرمایه گذاری و انتقال فناوری فراهم شده است.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه اضافه کرد:در این راستا وزارت امور خارجه از کلیه سازو کارها شامل انعقاد موافقتنامه ها و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی حمایت می کند. 

یان ملادک وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک که در راس یک هیات 60 نفره متشکل از فعالان اقتصادی و صنعتی این کشور در کشورمان بسر می برد در این دیدار درباره مسائل دو جانبه گفت و گو کرد.

وزیر صنعت و تجارت چک با تبریک به مناسبت اجرایی شدن برجام اظهار داشت: خوشحالم که به عنوان اولین هیات خارجی در اولین روز اجرایی شدن برجام در ایران هستیم.

وی ادامه داد: قطعا برطرف شدن تحریم ها زمینه همکاری ها را افزایش خواهد داد؛ برای تحقق این امر مایل هستیم کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برگزار کنیم.

یان ملادک با ناچیز خواندن حجم مبادلات تجاری فعلی دو کشور اظهار امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل های موجود دو طرف، این سفر بتواند زمینه همکاری های بیشتر بویژه بین بخشهای خصوصی دو کشور را فراهم کند.
 
طرفین در این دیدار بر عزم و اراده دو کشور جهت توسعه و تنوع بخشی بر روابط اقتصادی و صنعتی بین دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار