رئیس اداره امور آب گچساران گفت: با بهره‌برداری پروژه انتقال آب رودخانه زهره به امامزاده جعفر (ع) یک‌هزار و 750 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عارف بهگام افزود : اداره آب گچساران در راستای رفع برخی محرمیت‌ها و برطرف کردن برخی مشکلات این حوزه با احداث و تکمیل برخی پروژه‌ها گام‌های خوبی برداشته است.

وی با اشاره طرح آبرسانی از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع) به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های آبرسانی گچساران افزود: پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر (ع) از رودخانه زهره آماده بهره‌برداری شده است.

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: با آغاز به کار این طرح بزرگ افزون بر 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی دهستان امامزاده جعفر (ع) از نعمت آب کشاورزی برخوردار می‌شوند.

بهگام با بیان اینکه افزون بر 600 میلیارد ریال اعتبار در این خصوص هزینه شده است، گفت: افتتاح این پروژه بزرگ آبرسانی علاوه بر توسعه کشاورزی گچساران، یک‌هزار و 750 فرصت شغلی نیز ایجاد می‌کند.

وی طول پروژه آبرسانی از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع) را 105 کیلومتر عنوان کرد و افزود: در احداث این پروژه بزرگ از 300 متر کانال و یک‌هزار و 300 متر لوله فلزی تحت فشار استفاده شده است.

بهگام با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه 36 میلیون مترمکعب انتقال آب از رودخانه زهره صورت می‌گیرد، گفت: در این پروژه از 46 کیلومتر خط انتقال اصلی و هفت کیلومتر نیز لوله فرعی استفاده شده است.


انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.